Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Frågan för mig blir om år där kreditkortsnätter behövts för att klättra över gränsen, eller om det måste vara eget intjänade nätter.
Ja, det är en öppen fråga. Jag skulle gissa att det finns kvar, eftersom kortet sålts in med den förmånen under en lång tid. Men det finns inget uttryckligen i reglerna för bonus-programmet vad jag kan se (varken som förhindrar eller garanterar förmånen)

• Gilla
Reactions: hco
Du har en poäng och jag är inte alls säker på den biten. Kanske kommer man att kunna växla poäng mot spenn, det finns referenser till "point conversion" men jag har inte klurat ut vad det handlar om .

Ja, jag kan tycka att det vore väldigt rimligt att poäng skulle kunna konverteras. I dagsläget påstås att mina senast intjänade poäng ”utgår 30 nov 2027”, så det vore ju ganska fräckt och osnyggt om det förkortades med nästan två år (även om Strawberry kanske har rätt att ändra sina villkor så, har inte kollat upp det). De av oss som har många innestående bonuspoäng (har själv ett sjusiffrigt antal) får annars det tufft att hinna använda upp alla poäng på lite drygt ett år…

Ja, jag kan tycka att det vore väldigt rimligt att poäng skulle kunna konverteras. I dagsläget påstås att mina senast intjänade poäng ”utgår 30 nov 2027”, så det vore ju ganska fräckt och osnyggt om det förkortades med nästan två år (även om Strawberry kanske har rätt att ändra sina villkor så, har inte kollat upp det). De av oss som har många innestående bonuspoäng (har själv ett sjusiffrigt antal) får annars det tufft att hinna använda upp alla poäng på lite drygt ett år…
De har säkert rätten att göra det. Men det är också ett väldigt effektivt sätt att göra kunder missnöjda så de börjar se sig om åt andra håll. Som bra exempel på det är när Radisson slaktade sitt program, och tappade många lojala kunder som och de drog det ändå inte ner till noll.

Devaluering får man nog räkna med. Men helt till noll borde de inte dra det tycker jag. Men frågan är hur mycket värde som blir kvar efter en eventuell konvertering.

Träffade för övrigt Stordalen för par år sen när jag nyttjade min platinumförmån att träna gratis på ett av hans hotellgym. Minns att han tyckte jag borde spendera upp poängen, inte samla så jättemycket på hög. Kanske borde man lyssnat mer på det rådet.

Bra med fler partners att spendera nya valutan med.

Skönt jag redan är Lifetime Plat.

Mindre skönt att jag har en bra bit över en halv miljon poäng i nuläget.

Toppen