Jag har inte svårt att se det. En nära släkting till mig lägger ut cirka 2 till 4 miljoner USD i utgifter på sitt Amex Centurion-kort varje år (ett konto som vi brukade dela i flera år). Han bryr sig om vilket värde han får från poängen och sina många kredit-/betalkort. Han betalar också ibland andra för att jaga bonus rymme åt honom; och det betyder ibland att han använder Amex-poängen för att köpa en vanlig betald biljett i affärsklass och sedan bara lever med den. Men han lever bara med det efter att han blivit av med sina Delta-flygbolags kreditkort på grund av det dåliga värdet han fick från Delta Air Lines American Express-kort. [Delta är mycket dåliga på prissättning av bonus rymme för personer som oss: boka oftast våra resplaner inom 0-2 veckor från resedatumet.]Förlåt men har svårt att se hur en person som har 4 elite kort, 2 platinum och troligtvis en spend på 5-10 mkr (givet att du drar in 1-2m poäng per år) bry sig om bonusresor i business…
Den första av amerikanerna från Forbes rikaste lista som tog in mig för att få råd fick oss att stanna på McDonalds på väg till ett av hans mycket dyra hem. Förutom mina reskamrater och de som kände honom väl, var det ingen annan som ville tro att det var där vi fick mat. Ungefär samma sak med vissa människor när det kommer till lojalitetsprogrampoäng.
Last edited: