Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Låter till viss del lovande men oroande att inget sägs om x2 och om det är någon orsak/införd begränsning till att det numera(?) är väldigt dålig/obefintlig C-tillgänglighet. Om detta nu är fallet, baserar det bara på rapporter här, inget jag försökt kolla själv.
Är alla bolag nu tillgängliga? Var väl ett gäng som ivf inte var det till en början. Skulle man också vilja ha svar på…
 
Är alla bolag nu tillgängliga? Var väl ett gäng som ivf inte var det till en början. Skulle man också vilja ha svar på…
Nej, vissa bolag är inte tillgängliga, tex Aeromexico. Vilka dessa bolag är finns på SAS hemsida så det är åtminstone information de visar i officiella kanaler.
 
Hej,

Jag brukar inte skriva här men läser mycket på forumet. När jag nu läser artikeln från FinalCall lite noggrannare , får jag intrycket att "leg-by-leg" inte kommer tillbaka, baserat på SAS representantens svar. Är det fler som tolkar det på samma sätt?

Represenaten skriver att de arbetar på att fler SkyTeam-flygbolag ska lägga till skandinaviska avreseorter. Det fick mig att fundera på om det handlar om någon form av inventory control riktad mot den skandinaviska marknaden. Där målet är att de vill förhindra att man kringgår systemet genom att boka ett ben ner till kontinenten för att kunna få tilgång till andra destinationer, tänker lite som det var med Turkish. Då var det snarare regel än undantag att man först behövde boka ett ben till kontinenten för att sedan kunna lägga in de tilltänkta benen med Turkish.

Nu kanske fallet är att de vill moterverka att man ska kunna boka ett ben till exempelvis Amsterdam och därmed få tillgång till en helt annan inventory av bonusbiljetter. Hoppas jag har förklarat mig någorlunda tydligt.

Trevlig kväll!
 
Last edited:
Hej,

Jag brukar inte skriva här men läser mycket på forumet. När jag nu läser artikeln från FinalCall lite noggrannare , får jag intrycket att "leg-by-leg" inte kommer tillbaka, baserat på SAS representantens svar. Är det fler som tolkar det på samma sätt?

Represenaten skriver att de arbetar på att fler SkyTeam-flygbolag ska lägga till skandinaviska avreseorter. Det fick mig att fundera på om det handlar om någon form av inventory control riktad mot den skandinaviska marknaden. Där målet är att de vill förhindra att man kringgår systemet genom att boka ett ben ner till kontinenten för att kunna få tilgång till andra destinationer, tänker lite som det var med Turkish. Då var det snarare regel än undantag att man först behövde boka ett ben till kontinenten för att sedan kunna lägga in de tilltänkta benen med Turkish.

Nu kanske fallet är att de vill moterverka att man ska kunna boka ett ben till exempelvis Amsterdam och därmed få tillgång till en helt annan inventory av bonusbiljetter. Hoppas jag har förklarat mig någorlunda tydligt.

Trevlig kväll!
Det var åtminstone inte något tydligt besked om att ben för ben är ett problem man försöker lösa, tyvärr. Intressant att de är tydliga med att mixade klasser däremot försöker lösas. Det ena har ju förutsatt det andra tidigare, men nu kanske man planerar att kunna visa mixade platser online om jag tolkar det rätt.
 
Rent teoretiskt så behöver man ju inte lösa ben för ben om man löser de andra proglemen - om alla end to ends finns med och det går att mixa klasser direkt online.
 
Toppen