hco
Medlem
Det översätts inte om du använder Alipays translate-knapp?Söker jag i AliPay-appen så får jag upp en träff, men allting är på kinesiska så det känns ganska svårt att få till ett biljettköp för min del den vägen som turist.
Det översätts inte om du använder Alipays translate-knapp?Söker jag i AliPay-appen så får jag upp en träff, men allting är på kinesiska så det känns ganska svårt att få till ett biljettköp för min del den vägen som turist.
Tack! Har testat nu igen, men nu kan jag inte ens hitta något kopplat till Yu Garden alls via Alipay.Det översätts inte om du använder Alipays translate-knapp?
Taxi borde vara lugnt nu, wechat har typ fixat med Didi så utländska kort inte bråkar lika ofta. Men ja, hotell ifall det skiter sig!För biljett köp och taxi och sådant. Be dem hjälpa dig på hotellet. De har stor förståelse för att utlänningar inte klarar det kinesiska språket och annat speciellt för Kina.
Jing’an temple och området däromkring är trevligt. Även på kvällen för restauranger och sådant.
Andra attraktioner/sevärdheter som jag bör skriva upp på min lista?
Såg svenska flaggan hos den Interntionella Settlement i Shanghai på museet vid gamla racing-banan. Blev väldigt förvånad!Intresserade av nutidshistoria kan finna platsen där kommunistpartiet grundades intressant: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Site_of_the_First_National_Congress_of_the_Chinese_Communist_Party
Mest givande tyckte jag den underjordiska utställningen var. Historie-"lektion"/museum som startar på 1800-talet och fram till nutid. Mest intressant från 1800-talet och fram till partiets grundande (de kinesiska besökarna verkade dela min uppfattning om vad som var intressant). Den ligger inte i den byggnaden som Wiki-artikeln visar utan utställningen jag menar ligger i huset vid Tai Ping Qiao-parken mitt över gatan från Wiki-artikelns pin.
(Håll utkik efter den svenska flaggan!)
Blev också förvånad. Var bara att mentalt krypa till korset och inse att jag behövde den historie-lektionen!Såg svenska flaggan hos den Interntionella Settlement i Shanghai på museet vid gamla racing-banan. Blev väldigt förvånad!
Nackdelen är att det ofta är väldigt lite text på engelska, men man kunde läsa kontrakten och avtal som var skrivna på Engelska/Franska etcBlev också förvånad. Var bara att mentalt krypa till korset och inse att jag behövde den historie-lektionen!
Aha, intressant! Får kolla upp nästa gång i Shanghai.Nackdelen är att det ofta är väldigt lite text på engelska, men man kunde läsa kontrakten och avtal som var skrivna på Engelska/Franska etc