Senaste nytt

SAS Amex Elite bjuder in till Elite - båda får 25000 nivåpoäng (minst Guld)

Nej, försämring sedan sommaren tyvärr.

Oh, det hade jag missat. Det är ju en ganska signifikant försämring (och borde ju inte vara i Amex intresse heller). Jag har ju Elite, men inte jättelätt att övertyga någon som är lite tveksam att de verkligen "behöver" ett kreditkort för 500kr i månaden (och de flesta av mina vänner iaf har nog inte jättelätt att nå 300k i spend heller). Betydligt lättare att sälja in att de tecknar ett Premium och sen kan de förhoppningsvis flyga business efter ett år.

Hursomhelst, har iaf lyckats locka över en vän, och redan nu har jag nedanstående på mitt Amex-konto:

11/09/2024Elite MGMer 25K status points @ 1st approved referral

Oh, det hade jag missat. Det är ju en ganska signifikant försämring (och borde ju inte vara i Amex intresse heller). Jag har ju Elite, men inte jättelätt att övertyga någon som är lite tveksam att de verkligen "behöver" ett kreditkort för 500kr i månaden (och de flesta av mina vänner iaf har nog inte jättelätt att nå 300k i spend heller). Betydligt lättare att sälja in att de tecknar ett Premium och sen kan de förhoppningsvis flyga business efter ett år.

Hursomhelst, har iaf lyckats locka över en vän, och redan nu har jag nedanstående på mitt Amex-konto:

11/09/2024Elite MGMer 25K status points @ 1st approved referral
Det var ju intressant. Innebär det att dessa förs över tillsammans med de vanliga bonuspoängen redan början nästa månad?
Jag bjöd in en vän ett par dagar sedan på kvällen redan dagen efter på eftermiddagen hade jag poängen på mitt Amex konto (45 tusen).
Nu funderar jag på en annan vän men om jag inte får poängen direkt innan bokning (början av okt) av nästa resa gör det ingen skillnad och tänkte då kanske vänta till den 24 Sep för att i stället få 60.000 poäng direkt som kommer över vid månadsskiftet.
Vore kanske bra med Guld om jag måste gå vägen via plusbiljett som sedan uppgraderas till BC?
När jag chattade med Amex kunde dom bara säga Dec-24.
Det är ju en sak vad dom kan lova och en vad det brukar vara.

Jag ska bjuda in en vän vars kvalificeringsår slutar 30/11. Frågan är om personen verkligen kommer bli EBG per automatik?

Nivåpoängen för värvningen 25 000 ska komma i december förutsatt att spenderingskravet är uppfyllt. Dvs i personens nästa kvalificeringsår. Men när kommer 20 000 för Amex Elite? Jag tolkar villkoren som att det sker direkt när spenderingskravet är uppfyllt?
Å andra sidan står det i villkoren att ”Under första året är detta en välkomstbonus och från andra medlemsåret ingår den i produktens förmånspaket.”

Om de också kommer i december är allt frid och fröjd och vännen blir EBG. Men om de kommer i november blir det 20k innevarande år och 25k i nästa.

Toppen