Senaste nytt

Flygskatten nu bestämd

IMG_20240903_143558.jpg

Är det bara LJAV som försvinner? Eller inkluderar detta även passenger charge och moms? Siffrorna i artikeln stämde inte riktigt överens med någon av posterna...

Undebara nyheter!

Som Ni vet har jag varit mycket kritisk till denna s k miljöskatt. Sverige och ARN har fått sämre infrastruktur med färre linjer och avgångar. Vi har förlorat många arbetstillfällen med flyg, turism, nyetableringar och faktiskt även i liten grad inflationsdrivande med skatter.

Full fart framåt nu! :cool:

Handen på hjärtat så hade jag gärna betalat denna skatten om den hade gått till något vettigt. Är ingen större skillnad på biljettpriset.

"En resa inom Sverige kommer att landa på ungefär 82 kronor lägre per passagerare, enligt regeringens beräkningar. Inom Europa rör det sig om runt 77 kronor billigare och en resa till USA cirka 325 kronor billigare. För Asienresor försvinner en skatt på 517 kronor per passagerare"
Källa Aftonbladet

Handen på hjärtat så hade jag gärna betalat denna skatten om den hade gått till något vettigt. Är ingen större skillnad på biljettpriset.

"En resa inom Sverige kommer att landa på ungefär 82 kronor lägre per passagerare, enligt regeringens beräkningar. Inom Europa rör det sig om runt 77 kronor billigare och en resa till USA cirka 325 kronor billigare. För Asienresor försvinner en skatt på 517 kronor per passagerare"
Källa Aftonbladet
Det gick ju till något vettigt. SAS fick vara med och ta del av miljonerna.

Toppen