Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde en testboknign med UA ARN-LHR-SFO och bränsletillägget blev då 4500 och totala skatter/avgifter var ca 5600 per person.

Anledningen till att jag frågar är att jag har läst om flera som har lyckats prissätta bonusbill med UA utan bränsleavgifter, men att det också råder osäkerhet hos SAS kundtjänst om vad som är rätt. Om det riktiga är att det ska vara bränsletillägg, som din testbokning indikerar, är det inte bra men inte direkt överraskande.

Anledningen till att jag frågar är att jag har läst om flera som har lyckats prissätta bonusbill med UA utan bränsleavgifter, men att det också råder osäkerhet hos SAS kundtjänst om vad som är rätt. Om det riktiga är att det ska vara bränsletillägg, som din testbokning indikerar, är det inte bra men inte direkt överraskande.

Innan United var med Joint Venture över Atlantentrafik hade de inbakat bränsletillägg i priset på biljetter ex-USA.
Numera har de harmoniserat med andra JV flygbolag så de debiterar bränsletillägg med som separat för betald biljett.

Har följt & läst den här tråden med stort intresse eftersom jag och sambon väldans gärna skulle vilja använda 2-4-1 för flyg till SFO i augusti/september. Nu verkar det alltså som det är ok att boka *A igen till SFO?!? :) Nu är jag ju ingen poängmiljonär (tyvärr) men om vi skulle leta biljetter i economy, har någon av er aning om hur mycket poäng det går på? Är det fortfarande 60k? Blir inte riktigt klok på det här...

Har följt & läst den här tråden med stort intresse eftersom jag och sambon väldans gärna skulle vilja använda 2-4-1 för flyg till SFO i augusti/september. Nu verkar det alltså som det är ok att boka *A igen till SFO?!? :) Nu är jag ju ingen poängmiljonär (tyvärr) men om vi skulle leta biljetter i economy, har någon av er aning om hur mycket poäng det går på? Är det fortfarande 60k? Blir inte riktigt klok på det här...

Observera att du måste betala bränsletillägg på andra Star Alliance flygbolags flygningar (det finns några undantag). Vilket gör att det inte blir förmånligt att boka bonusresor i Economy.

Utmaningen här verkar ju bli att hitta bästa C-klass med minst skatter

Åker man US via CLT isf.? men varifrån? LHR har dyra skatter men finns det någon "billig" flygplats? Inte BVA billig men så man kan minska kostnaden...

Utmaningen här verkar ju bli att hitta bästa C-klass med minst skatter

Åker man US via CLT isf.? men varifrån? LHR har dyra skatter men finns det någon "billig" flygplats? Inte BVA billig men så man kan minska kostnaden...

http://www.businessclass.se/star-al...gg-pa-bonusresor-star-alliance.html#post27859

Flyga med US Airways(US)
US Airways debiterar inte bränsletillägg på vanliga betalda biljetter. Detta gäller även på bonusresabiljett.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Dr Miles,
Tack, jag letar nu efter vilka rutter man flyger A330 på, jag har hittat MUC-PHL, så nu tittar jag på CPH-MUC-PHL-SFO

Då räknar man bort Fare 1 & 2 och sedan plussar ihop resten eller?

CPH US X/MUC US X/PHL Q204.30 US SFO 10M 1904.64ZRCDKW US X/MUC Q204.30 US CPH M 2437.94DFFDKW NUC 4751.18 END ROE 5.73228 XT 158ZO 241RA 31YC 40XY 28XA 194US 28AY 26XF SFO4.50

Fare 1: Carrier US ZRCDKW CPH to SFO (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code Z, A
Covers CPH-MUC (Business), MUC-PHL (Business), PHL-SFO (First)
13 987,00
Fare 2: Carrier US DFFDKW SFO to CPH (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code D
Covers SFO-MUC (Business), MUC-CPH (Business)
17 524,00
Danish Passenger Service Charge (ZO) 158,00
US International Arrival Tax (US) 97,00
German Passenger Service Charge (RA) 241,00
US Customs Fee (YC) 31,00
US Immigration Fee (XY) 40,00
USDA APHIS Fee (XA) 28,00
US September 11th Security Fee (AY) 28,00
US Passenger Facility Charge (XF) 26,00
US International Departure Tax (US) 97,00

Status
Stängd för vidare inlägg.