intuition
Medlem
Ju mer jag tänker på det, desto mer absurt är svaret "vi ska skicka ärendet till vår IT".
Aldrig skulle någon på en kundtjänst under mig säga till en kund att ett fel i kundens konto ska hanteras av IT.
Även om det är ett systematiskt fel i affärssystemet skulle de (och vilken normal kundtjänst som helst) be om ursäkt, rätta till felet i kundkontot och sedan eskalera internt att "nu får ni f-n fixa det här så vi slipper skämmas inför kunder".
Kundtjänstchefen skulle veckovis eller åtminstone månadsvis rapporter uppåt att personalen utför X ärenden helt i onödan eftersom tekniken är för dålig, tillsammans med en rapport om hur mycket extra resurser det kräver.
Om Stordalen bestämt sig för att kundtjänst inte ska ha några befogenheter alls, då är han väldigt fel ute.
Aldrig skulle någon på en kundtjänst under mig säga till en kund att ett fel i kundens konto ska hanteras av IT.
Även om det är ett systematiskt fel i affärssystemet skulle de (och vilken normal kundtjänst som helst) be om ursäkt, rätta till felet i kundkontot och sedan eskalera internt att "nu får ni f-n fixa det här så vi slipper skämmas inför kunder".
Kundtjänstchefen skulle veckovis eller åtminstone månadsvis rapporter uppåt att personalen utför X ärenden helt i onödan eftersom tekniken är för dålig, tillsammans med en rapport om hur mycket extra resurser det kräver.
Om Stordalen bestämt sig för att kundtjänst inte ska ha några befogenheter alls, då är han väldigt fel ute.