Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Er det jeg som er heeeeeelt blind?? klarer ikke uansett hvor mye jeg prøver, og finne EU261 skjema eller lignende på Norwegian sin hjemmeside?

Noen som har link til Norwegians eu261 formulær? :)
 
Takk, det var riktig link. Først så det ut som det var kun utgfter man kunne be om der, men lengre inn i forumlæret kunne man legge til type: Kompensasjon :)
 
Det är inte du som ska bevisa detta utan flygbolaget. Om de hävdar att det är pga medvind på LHR så kommer de förlora direkt då man helt enkelt byter från vilket håll start/landning sker när sådant uppstår, det görs på alla flygplatser.

Om det skulle blåsa så mycket så att plan inte kan landa pga det så kan de hänvisa till väder.
De vann ärendet. Jag menade på samma sak. Men av någon anledning vann SAS.

I min värld så är det flera fel här. Ska se om jag hittar tillbaka till själva utslaget hos ARN.
 
Andra plan landade så fint så.

Har inte någon skärmdump eller så kvar. Ärendet är avslutat.

De vann ärendet. Jag menade på samma sak. Men av någon anledning vann SAS.

I min värld så är det flera fel här. Ska se om jag hittar tillbaka till själva utslaget hos ARN.
Här ser ni en del av utslaget. Men observera att enligt den (piloten) på planet var det egentligen inte vädret det var fel på.

IMG_8784.png



Heathrow har landningsbanor i olika riktningar. Enligt min uträkning som jag skickade till ARN så skulle man utan problem kunna landa, vilket man självklart gjorde också. Bara sent (pga bagaget

IMG_8785.png
 
Här ser ni en del av utslaget. Men observera att enligt den (piloten) på planet var det egentligen inte vädret det var fel på.

Visa bifogad bild 156162


Heathrow har landningsbanor i olika riktningar. Enligt min uträkning som jag skickade till ARN så skulle man utan problem kunna landa, vilket man självklart gjorde också. Bara sent (pga bagaget

Visa bifogad bild 156163
Då var det inte bara vind i fel riktning, utan även halv storm vilket absolut kan vara extraordinärt och utanför sas påverkan. Men att det skulle vara pga medvind vid landning är nog mest skitsnack.
Nu är ju detta drygt 1 år sedan, var några dagar under hösten förra året då det blåste extremt mycket, kanske var någon av dessa dagar?
 
Då var det inte bara vind i fel riktning, utan även halv storm vilket absolut kan vara extraordinärt och utanför sas påverkan. Men att det skulle vara pga medvind vid landning är nog mest skitsnack.
Nu är ju detta drygt 1 år sedan, var några dagar under hösten förra året då det blåste extremt mycket, kanske var någon av dessa dagar?

De dagarna blev jag så sen Mellan London och Schiphol att jag missade det enda flyget som gick i tid vilket var det till Stockholm. Men jag var så glad att vara på marken att det inte spelade någon roll. Om det var någon av de dagarna var det inte roligt.
 
utan även halv storm
Varken 20 eller 35 knop är "halv storm". Halv storm börjar vid 41 knop, storm vid 48.

(Och "knop i timmen" är för övrigt inte en enhet alls)

Sedan kan man alltid diskutera landning i kuling, men med tanke på att en massa andra flög så har de uppenbarligen räknat fram att det är OK med den vinkeln.
 
Varken 20 eller 35 knop är "halv storm". Halv storm börjar vid 41 knop, storm vid 48.

(Och "knop i timmen" är för övrigt inte en enhet alls)

Sedan kan man alltid diskutera landning i kuling, men med tanke på att en massa andra flög så har de uppenbarligen räknat fram att det är OK med den vinkeln.
Absolut går det att landa, men troligtvis färre landningar per timme om det blåser så mycket för att ha lite marginaler.

Nu vet vi ju inte om det var detta eller något annat. Låter ändå som att sas kan ha devis rätt.
 
Toppen