Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Villa bara dubbelkolla, men det är flygtider på ca 10,5h som gäller då GOT-FRA-MUC-VRN?

Hittade en avgång nu, som bara tog 6h15 min, men då var priset närmare 40k. :oops: Ska leta och laborera lite med olika datum och se vad jag kan få fram. Verona har vi varit i och det är en trevlig stad.
Hej, finns GOT-VRN (Verona) 2 stop/väg 22-24 nov för 2185kr på LH. Restid ca 6h vardera väg. Precis sista möjliga helg.

Funderar på att åka med en eller flera kompisar och se Bayern Munchen- Bayer Leverkusen 28 sept (27-29 sept) samt ta del av oktoberfest. Försöker få ihop 3 ben i varje riktning men blir alltid tåg... Alternativt 2 ben i varje för ok pris... svårt. Någon med förslag?

Funderar på att åka med en eller flera kompisar och se Bayern Munchen- Bayer Leverkusen 28 sept (27-29 sept) samt ta del av oktoberfest. Försöker få ihop 3 ben i varje riktning men blir alltid tåg... Alternativt 2 ben i varje för ok pris... svårt. Någon med förslag?
Varför blir det tåg? Med destination München verkar det inte logiskt.

Varifrån åker du?

Testat LH's multicity på föreslagen rut ARN > FRA > MUC > AOI och tillbaka med multicity söket, men kammar noll .. testat lördag till söndag flertalet helger, men får bara upp att det inte finns några resor...
Tänkte att jag testar mig på varianten till metropolen Klagenfurt, hittar dock ingen avresa/hemresa samma dygn här. Bästa jag kan hitta är med en natt, är väl iofs inte hela världen dock bara med ett stopp desvärre. Kanske behöver joddla via google flights ist, men hade man sluppit en hotellnatt och kunnat spara dom pengarna så hade det inte gjort nått heller.

Känner en viss osäkerhet att boka via 3e part dessutom ( kanske onödig känsla) men likafullt.

Har egentligen möljighet att pipa iväg lite närsom, får fortsätta att grotta i avgångar och ben. Tack för inspon i tråden till resten av gänget! :)

Testa google flights för att söka på Ancona. Google flights länkar till LH så ingen tredje parts sida nödvändig.
Du kan behöva en övernattning, men samtidigt så kan det vara en utmärkt ursäkt att få njuta av italiensk mat och dryck.

Verkar "lättare" att hitta rutt arn > muc > vie > klu , det jag noterar är att google med all sin statistik flaggar för " ofta försenat med 30 minuter " på flighten mellan vie och muc.. med bara 40 minuters transfer i muc känns det "snävt". Iofs... möjlighet till eu261 istället då..
Noterar oxå att Google flights hittar en hel del bra saker, som via deeplink ifrån google flights till LH, renderar i ett meddelande att flighten inte kan hittas.

Försöker man manuellt hitta samma flighter med multicity söket på lh's site så finns dom helt enkelt inte. Men helt klart så verkar klu med övernattning ett av dom billigare alternativen.
1724214842038.png

Last edited:
Verkar "lättare" att hitta rutt arn > muc > vie > klu , det jag noterar är att google med all sin statistik flaggar för " ofta försenat med 30 minuter " på flighten mellan vie och muc.. med bara 40 minuters transfer i muc känns det "snävt". Iofs... möjlighet till eu261 istället då..
Noterar oxå att Google flights hittar en hel del bra saker, som via deeplink ifrån google flights till LH, renderar i ett meddelande att flighten inte kan hittas.

Försöker man manuellt hitta samma flighter med multicity söket på lh's site så finns dom helt enkelt inte. Men helt klart så verkar klu med övernattning ett av dom billigare alternativen.
Visa bifogad bild 156144
Jag lyckades aldrig prissätta ARN-KLU över dagen med Lufthansa. Därav av valet på resebyrå som lyckades.

Toppen