Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag har 270.000 Eurobonus poäng samt en 2:1. Räcker detta till en resa i business för 2 till Tokyo? Hur gör jag för att hitta resor? Jag söker på SAS hemsida men hittar ingenting.
Det räcker, dock lite oklart att boka just nu då SAS går över till Skyteam 1 sept. Du kan nog läsa på här på forumet för mer info hur man bokar.
Se några länkar nedan:

Från 1 sept:

Söka *A:

En fråga i all välmening, hur kan du ha 270k poäng och ett Amex-kort+voucher utan att veta om poängtabellerna eller hur man söker?

Last edited:
Tack men dessa sajter är ju där jag söker och hittar ingenting.

Förstår inte din fråga. Ska jag eftersom jag har en del poäng veta hur man hittar resor?

Håll oss uppdatera hur det går, många här som ligger med bokningar efter övergången. Som Palmen säger så är det förstås bäst att byta till en SkyTeam bokning om det går, men för många bokningar med flera Business platser eller över jul/nyår så kommer det vara en tuff uppgift.

Det ska jag göra.

Precis som du säger, jag kommer behålla bokningen då jag har svårt att se att jag kan få ihop en resa för 6 pers till Japan över nyår på skollovet med Skyteam. Ska ringa LH Senatorlinjen på måndag och höra om de kan göra något. Rapporterar tillbaka.

Tipsar om att söka via https://awardhacks.se/Star
Testa söka från VIE-NRT/HND. Hittar du lämplig flight så sök därefter ARN/CPH/XXX-VIE. Vilka datum vill/kan du åka?
Tack ska kolla den sidan. Jag är rätt flexibel med datum. Vill åka med sonen så gärna när det är lov. Sommaren 2025 är kanske tillräcklig framförhållning för att hitta platser? Har som sagt inte hittat några på sas.se därav frågan här

Last edited:
Tack ska kolla den sidan. Jag är rätt flexibel med datum. Vill åka med sonen så gärna när det är lov. Sommaren 2025 är kanske tillräcklig framförhållning för att hitta platser? Har som sagt inte hittat några på sas.se därav frågan här
Nu vet jag inte hur länge ni vill vara borta men finns t.ex. 2-3 platser 11/6, 17/6, 18/6 och 19/6 VIE-MUC-HND. Dock tidig avgång från VIE så ni behöver antingen åka ned till VIE kvällen innan eller kolla om det går att ändra till direktflight från den flygplats ni utgår ifrån till MUC (inte säkert att det går, men ibland kan man först boka via VIE för att därefter plocka bort VIE-MUC och listället lägga till t.ex. ARN-VIE).

Retur 30/6 NRT-WAW-VIE eller 1/7 HND-MUC-VIE.

Som övriga påpekat, var medveten om att det troligen kommer vara ännu svårare än vanligt att få hjälp vid inställda/ändrade flyg om du bokar Star Alliance med avresa efter 1/9-24.

Det ska jag göra.

Precis som du säger, jag kommer behålla bokningen då jag har svårt att se att jag kan få ihop en resa för 6 pers till Japan över nyår på skollovet med Skyteam. Ska ringa LH Senatorlinjen på måndag och höra om de kan göra något. Rapporterar tillbaka.
Citerar mig själv. Pratade precis med Senatorsupporten och det var tvärnit där när det gäller LH schedule changes. De hävdar att jag måste vända mig till de som ställt ut biljetten, dvs SAS. Jag nämnde att enligt EU 261/04 så är de skyldiga att hjälpa till men det var som att prata med en vägg. Antar att HUACA inte hjälper heller? :)

• Gilla
Reactions: Gus
Citerar mig själv. Pratade precis med Senatorsupporten och det var tvärnit där när det gäller LH schedule changes. De hävdar att jag måste vända mig till de som ställt ut biljetten, dvs SAS. Jag nämnde att enligt EU 261/04 så är de skyldiga att hjälpa till men det var som att prata med en vägg. Antar att HUACA inte hjälper heller? :)

Har du en aktuell flygning som ändrats eller frågade du bara generellt? För jag tror inte du kommer få några löften på förhand på en teoretisk/fiktiv ändring. Om det dessutom är en schedule change (dvs >72h innan) så kommer de flesta passagerare bli automatiskt ombokade till ny tid/ersättningsflyg utan att någon människa kommer titta på de individuella biljetterna.

Toppen