Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Faktisk flygning långt fram i tiden som kortats ned från 8 dagar på plats till 5 dagar på plats. Har en PNR som fortsatt har LH flyg intakt och en där SAS bytt returen till Turkish. Senator hotline tyckte jag skulle ringa SAS och SAS säger att det är LH som ändrat datum, ingen kan göra något. Bara att tugga i sig och gå vidare. Ska leta andra routings i hopp om att byta ut Turkish innan sista aug men jag tror chansen är liten att jag hittar något.

Hade ni bytt ut KIX-IST-AGP i business med TK i januari nästa år mot:

KIX-PEK (NH Eco)
PEK-MUC (LH Business)
MUC-VIE (LH Business)
VIE-AGP (OS Business)

...bara för att utesluta TK ur bokningen och minska risken för att TK ändrar i bokningen? Jag är fullt medveten om att det kan bli ändringar med detta alternativ också.

KIX-PEK (NH Eco)
PEK-MUC (LH Business)
MUC-VIE (LH Business)
VIE-AGP (OS Business)

...bara för att utesluta TK ur bokningen och minska risken för att TK ändrar i bokningen? Jag är fullt medveten om att det kan bli ändringar med detta alternativ också.

Ja, TK är kända för att ändra tider.

KIX-PEK (NH Eco)
PEK-MUC (LH Business)
MUC-VIE (LH Business)
VIE-AGP (OS Business)

Har du kort connection på IST hade jag bokat om. Min erfarenhet är dock att LH-gruppen inte heller är särskilt behjälpliga vid ombokningar på EuroBonus award.

KIX-PEK (NH Eco)
PEK-MUC (LH Business)
MUC-VIE (LH Business)
VIE-AGP (OS Business)

LH gruppen ändrar motvilligt i sin schedule. TK har det som hobby.

KIX-PEK (NH Eco)
PEK-MUC (LH Business)
MUC-VIE (LH Business)
VIE-AGP (OS Business)

Nej. Lägger in ett kanske om ni är fler än 2 som reser. Skulle det skita sig boka om hemresan med Skyteam.

Ja exakt, den möjligheten finns alltid såklart. Möjligen kan man hoppas på att Senatorlinjen kan vara en livlina om LH bokar om efter sista augusti. Med TK däremot är man nog relativt körd. Även om det blir fler byten samt byte i PEK så känns det som att detta ändå sänker risken något. Ska inte trötta er med detta mer, tack för all input :).

Det är tydligen 120 min MCT i PEK, det hade jag inte koll på så resan föll på det. Låter långt tycker jag men det kanske stämmer. Denna resa har 85 min.

Toppen