Senaste nytt

Kommer SAS att öppna linjer till Sydamerika?

Skulle varavettigt om man kör codeshare med Aeromexico.

Men jag ser fortfarande Bogota som en möjlighet också. Förutsatt att SAS fortsätter codeshare med Avianca.
Min tanke också. Och givet att Aeromexico och Deltas JV har lite strul kanske det behövs lite fler vägar som inte går via USA.

Det är vintersäsongen 25-26 som är aktuellt och två flygningar i veckan med en A350 från CPH till San José i Costa Rica.
Uppgiften kommer från en resebyrå i Costa Rica!!

Det är vintersäsongen 25-26 som är aktuellt och två flygningar i veckan med en A350 från CPH till San José i Costa Rica.
Uppgiften kommer från en resebyrå i Costa Rica!!

Då är det väl mer att sälja stolar till charterbolagen som är tanken?

SJO är trevligt men långt till kusten..

Det är 40 stolar i C kabinen som skall fyllas, det blir 3 respektive 4 nätter för besättningen i Costa Rica med full lön

Costa Rica har en befolkning på 5 miljoner invånare varav 2 miljoner bor i huvudstadsområdet, så det blir två 5 miljoners länder som flyger till varandra, även huvudstäderna är jämbördiga är det gäller invånare.

Nu kommer jag visa min läggning, jag är mycket skeptisk till detta äventyr.
Ponera att de två inkommande A350 får en ny kabin, där både Business och Plus ligger mellan dörrarna L1och L2, det finns säker någon ingenjör här på BC som kan räkna hur många stolar det blir i den kabinen, jag säger 16 i plus det är två rader om man måste sätta in 3 rader och få 24 stolar för att utnyttja kabinen optimalt, frågan hur många C stolar blir det då?

Eftersom Sky T inte är så starka på Asien kanske man skulle hitta en destination att slinga dessa mot varandra, eller Syd Afrika

Jag har inget belägg för ovanstående, utan tankar för att slippa deppa över Sveriges herrhandbollsspelare

Last edited:
Toppen