Det var den vi var på. Kanske hade vi för höga förväntningar efter Planets. Jag gillar däremot det taktila framför det digitala.Vilket borderless var ni på? Det öppnade ju ett nytt i Feb i/vid MORI Tower. Var väldigt häftigt tyckte vi.
Jag gjorde det 2018. Ganska underlig upplevelse. Jag minns egentligen inte vad vi såg längs vägen, man var tvungen att ha 100% fokus på den ganska intensiva Tokyo-trafiken. Och hela tiden var man lite nervig över att hamna på fel sida om rödljusen, dvs att tappa bort guiden. Krävs att man har internationellt körkort (beställs enkelt online).Någon som rekar go-kart åkningen för att se mer av staden? Har inte provat själv..
I vilket område skall ni bo?Hallå kära forummedlemmar!
Ett par dagar kvarstår innan den heliga gralen av drömresor påbörjas - ANA ’The Room’ till Tokyo. Letat efter rätt läge i månader (har det gått år…?) och äntligen har vi möjlighet att lämna ifrån oss vår lilla grabb i 54h~ så man får ju passa på!
Utmaningen, och varför jag startar en tråd, är för att sourca tips och idéer till besöket. Det finns att läsa om lite varstans, men något färre som tar hänsyn till vår kontext, vilket är att vi endast har 24 timmar till godo!
Så, lite kort om vad jag förstått, som ni gärna med er expertis får bygga vidare på eller förkasta. Jag tänker mig ett fåtal, noga utvalda aktiviteter under dagen. Vad är era topp 3-5:
- Must see?
- Must do’s?
- Must eats?
- Strictly avoids
- Hotell (max 3-5k)
- Viktiga appar/admin?
Utan att själv indikera lösningar så har jag förstått att Shibuya och Shinjuko is the place to be på grund av kollektivtrafiken samt utbudet av underhållning och mat. Vad specifikt rekommenderas här?
Hänvisa gärna om tråd redan finns, jag hittade ingen för 24h sharp shooting.
Stort tack för alla tips!
Besökt teamLab Borderless vid Odaiba (stängde 2022) vid två tillfällen och teamLab Planets vid ett tillfälle. I mitt tycke en underbar upplevelse. Så nyfiken på nyöppnade teamLab Borderless vid Azabudai Hills. Ett måste för mig att besöka i höst.Vilken teamlabs var du på?
Besökt teamLab Borderless vid Odaiba (stängde 2022) vid två tillfällen och teamLab Planets vid ett tillfälle. I mitt tycke en underbar upplevelse. Så nyfiken på nyöppnade teamLab Borderless vid Azabudai Hills. Ett måste för mig att besöka i höst.
Jag hade också 24 timmar i Tokyo med två övernattningar. Tog sista natten på hotellet på HND då hemflyget gick runt lunchtid om jag minns rätt. Kunde stressa ner och ha lite loungetid innan avresan. Något vi uppskattade.