C
Cristoffer Cedergren
Guest
Tur man har en bakväg in på jordgubbens kundservice när det strular. Nu fått ursäkt och korrekt poäng.
guwonder skrev:Det låter som att Strawberry-bokningar som görs online kan ha vissa webbläsarcookies, app- eller enhets-ID-information lagrad så att bokningarna fastnar på alla enheter.En funktion som inte är en bugg, men inte väldesignad för integritet?Klicka för att utvidga...
Japp, hände mig igår också, fick påpeka igen vilken kampanj jag mailade om men sedan löstes det hela fort. Från första kontakt till poäng på kontot på några timmar.valln skrev:Kundtjänsten blandade nog ihop 2 olika kampanjer...Klicka för att utvidga...
Samma här. Fruns bokning syntes bara på mitt konto inte hennes. Som om jag hade gjort "boka åt en vän".Syversen skrev:Bokningen syntes inte i app/på webb för min vän, han fick bara bekräftelse per e-post. Bokningen knöts bara till min profil, inte till båda våra profiler. Så ingen "överhörning" utan helt enkelt fel profil, så jag skulle nog säga att det visst är en bugg, och en personuppgiftsincident.Klicka för att utvidga...
Scandic erbjöd mig en kampanj med 5 000 bonuspoäng för nästa vistelse. Scandic vinner en natt.Cristoffer Cedergren skrev:Är det så kanske att Stordalen tutat i alla att företaget går så himla bra efter pandemin och att Strawberry är bättre än allt och alla att det har börjat saknas självkritik internt? Konkurrensen från Scandic, First, Elite, Thon och BW är ju svag.Klicka för att utvidga...
Jag gjorde det tidigare denna månaden för att få in poängen jag saknade och trilla över till platinum i förhoppning om uppgraderingar på kommande vistelser. Hittills så har 3 av 4 hotell inte vetat hur presentkort ska registreras och dessutom kan man inte checka in via appen utan får stå snällt och köa på sin tur. Nä jag skippar nog presentkort. Bättre att förbetala i appen i så fall.mrestes skrev:Stämmer. Bra tid att köpa presentkort med Strawberry mastercard om man vet att man komma att bo/äta hos dem det närmaste åretKlicka för att utvidga...
Fredah skrev:Jag gjorde det tidigare denna månaden för att få in poängen jag saknade och trilla över till platinum i förhoppning om uppgraderingar på kommande vistelser. Hittills så har 3 av 4 hotell inte vetat hur presentkort ska registreras och dessutom kan man inte checka in via appen utan får stå snällt och köa på sin tur. Nä jag skippar nog presentkort. Bättre att förbetala i appen i så fall.Klicka för att utvidga...
Ända jag kan tillägga från när vi bodde på Clarion Stockholm för 161 kr var att incheckningspersonalen nämnde att de använde sig av dynamic pricing nu för tiden.intuition skrev:Jag ser dessutom nu att min förskottsbetalda vistelse står som obetald i appen och i mina sidor. Pengar dragna och kryss-i-taket har jag fått rätt poäng på Strawberry MC. Men hotellet har alltså inte fått del av de pengarna?Någon mer med erfarenhet av detta? Är det visningsfel i appen eller är det verkligen inte betalt? Ringer väl till kundtjänst i morgon bitti för att reda ut det, men intressant att vet om fler haft detta felet.Klicka för att utvidga...
OK det räcker för mig, bekräftar vad jag misstänkte. (Fick en indikation på just detta - när jag gjorde prisjämförelsen ovan hoppade priset upp en av dagarna för att sedan hoppa ner igen. )mrestes skrev:Ända jag kan tillägga från när vi bodde på Clarion Stockholm för 161 kr var att incheckningspersonalen nämnde att de använde sig av dynamic pricing nu för tiden.För mig betyder dynamic pricing att priset på rummet kan höjas eller sänkas närsomhelst. Och det är inte bara beläggning som avgör. Även antal sökningar och dagar/timmar innan ankomst kan påverka priset.Klicka för att utvidga...
Bokade Wisby med incheckning på kommande fredag under julkalenderns sommarkampanj. Standardrum i 7n för 13111. Senare sommarkampanjer ingen eller bara dyr tillgänglighet. Gick in förra veckan då fanns det ett superior för samma vistelse under 30% sommarkampanjen för 13800. Knappt 100kr/natt för garanterat deluxe mitt i brinnande högsäsong, taget.intuition skrev:Har Strawberry börjat trixa med priserna?Ville till Stockholm på en kort semestertur, men priserna har varit skyhöga hela våren så det blev inget. Så kom mailet om "sommar-rea, tusentals rum för 999kr" och jag högg på det som en vessla. Knappt ett enda rum fanns till kampanjpriser i Stockholm, men Amaranten hade i alla fall en (1) enda natt på "kampanjpriset" 1690 kr och då var man tvungen att förskottsbetala och få minsta rummet. Jag bokade det, och ska dit nästa vecka.Roade mig nu med att kolla priserna. Eftersom det är nära i tiden finns inte pre-paid alla dagarna. Men även flexibla priser är nu under "Nordens bästa sommar-rea":Måndag 1566 kr (flexibelt)Tisdag 1616 kr (flexibelt)Onsdag 1639 kr (prepaid)Torsdag 2320 kr (prepaid)Fredag 1473 kr (prepaid)Jag är lifetime plat, så jag har en hel del erfarenhet av att boka rum hos Stordalen. Så här kan jag inte minnas att de någonsin hållit på med priserna. Fool me once, ...Klicka för att utvidga...
Enligt kundtjänst är det "bara något fel i hemsidan och appen".intuition skrev:Jag ser dessutom nu att min förskottsbetalda vistelse står som obetald i appen och i mina sidor. Pengar dragna och kryss-i-taket har jag fått rätt poäng på Strawberry MC. Men hotellet har alltså inte fått del av de pengarna?Någon mer med erfarenhet av detta? Är det visningsfel i appen eller är det verkligen inte betalt? Ringer väl till kundtjänst i morgon bitti för att reda ut det, men intressant att vet om fler haft detta felet.Klicka för att utvidga...
Jag hade likadant häromveckan på Comfort Kista, men orkade inte krångla i förväg utan chansade på att allt var lugnt. När jag checkade in så såg receptionisten att det var förbetalt och inget konstigt alls…intuition skrev:Enligt kundtjänst är det "bara något fel i hemsidan och appen".Agenten gick in i flera olika system och tyckte allt såg rätt ut med betalningen. Det bygger inte direkt förtroende, får se vad som händer vid check-in.Klicka för att utvidga...