Cristoffer Cedergren
Medlem
Så en resa CPH-CDG, som är 625 miles enkel, ger 100 EB i SAS Go Light men 150 EB med AirFrance i economy light? Bokningsklass T på AF=0,25. Detta utan statusbonusen.
Ja, lite same same som med lufthansa tidigare i economy light som gav mer poäng än sas economy light.Så en resa CPH-CDG, som är 625 miles enkel, ger 100 EB i SAS Go Light men 150 EB med AirFrance i economy light? Bokningsklass T på AF=0,25. Detta utan statusbonusen.
Hörde jag champagne?Bra, då vet jag vad jag villet bolag jag väljer för mina kommande resor. Högre poängintjäning, en dryck och snacks ombord och champagne i loungen på vägen hem. Tack SAS!
Ja det är fri flow i AF-loungen på CDG 2F. Två stationer på nedervåningen och två där uppe. Bara att klunka i sigHörde jag champagne?![]()
Läser igen, och inser att det är belöning i form av poäng att flyga för. Status blir samtidigt svårare att nå utan de 25% om jag läser det rätt, om inte kravnivåerna förändras.Trevligt att Diamond verkar belönas lite mer framåt![]()
Men då kom där ju förklaringen till split av baspoäng till bonus/level. Får se ifall det kommer ändringar i intjänade level points hos SAS för oss med status.