Senaste nytt

Intjäning till Eurobonus med Air France och KLM!

Så en resa CPH-CDG, som är 625 miles enkel, ger 100 EB i SAS Go Light men 150 EB med AirFrance i economy light? Bokningsklass T på AF=0,25. Detta utan statusbonusen.

Så en resa CPH-CDG, som är 625 miles enkel, ger 100 EB i SAS Go Light men 150 EB med AirFrance i economy light? Bokningsklass T på AF=0,25. Detta utan statusbonusen.
Ja, lite same same som med lufthansa tidigare i economy light som gav mer poäng än sas economy light.
Intjäningen av poäng på light med SAS är extremt låg, medan de flesta konkurrenter applicerar 25% av sträckan i miles.

Trevligt att Diamond verkar belönas lite mer framåt :)
Läser igen, och inser att det är belöning i form av poäng att flyga för. Status blir samtidigt svårare att nå utan de 25% om jag läser det rätt, om inte kravnivåerna förändras.
Kanske bra för beläggningen i loungerna framåt, men lite trist förändring ändå.

Last edited:
Den skarptsynte läsaren av AF-tabellen noterar att slakten har börjat:

Skärmavbild 2024-07-03 kl. 20.37.58.png

Men då kom där ju förklaringen till split av baspoäng till bonus/level. Får se ifall det kommer ändringar i intjänade level points hos SAS för oss med status.

Jag ser att det nu är möjligt att välja EuroBonus som FF-program i en kommande KLM-bokning. Men i appen accepteras inte mitt nummer, säger sig dessutom vilja ha 12 karaktärer (men mitt nummer är bara 9 siffror och det går inte att lägga till bokstäver)

Men då kom där ju förklaringen till split av baspoäng till bonus/level. Får se ifall det kommer ändringar i intjänade level points hos SAS för oss med status.

Ja, det är ju samma sak där att statusbonusen enbart gäller för Bonuspoäng och inte Levelpoäng, så tyvärr svårare att behålla EBD.

Vid tidigare förändringar så har de ju varit ganska bra på att låta en få utdelning enligt de regler som gällde när man bokade, så får se om det även här blir möjligt att retroaktivt begära +25% Level points för bokningar som gjordes innan denna ändring annonserades.

Toppen