Skrivfel, du hade rätt!Lite nyfiken på din bokning. Hur fick du till 747-8? Vad jag kan se flyger LH med A340-600 FRA-BOS och A380-800 BOS-MUC.
Skrivfel, du hade rätt!Lite nyfiken på din bokning. Hur fick du till 747-8? Vad jag kan se flyger LH med A340-600 FRA-BOS och A380-800 BOS-MUC.
Lätt hänt. Grattis till bokningen. inte fel med en dubbel first!Skrivfel, du hade rätt!![]()
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Turkish, Eva Air, ANA, Ethiopian
Kabinklass: Biz
Avreseort: ARN
Destination: SIN (ca 24h), KUL (ca 24h), TPE (90h), NRT (ca 24h)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng, per person: 82500
Skatter & avgifter, per person: ca 2500 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Maj 2025
Bokad: Juni 2024
Hur hittades tillgänglighet: Award hacks, SAS
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0
Ville hinna prova biz med några flygbolag jag missat innan SAS lämnar Star Alliance, så försökte få ihop en bokning med så många som möjligt. Hittade en kombination med open jaw till Seoul för att även prova Asiana, men jag avstod då det blev lite för mycket (samt köptes inte de av Air Korea så kanske händer i framtiden?).
Jag passar på att stanna så mycket det är tillåtet längs resan, tre länder som jag inte varit i heller vilket ska bli kul. Kommer bli utmanande men inte dödens. Ankomsttiderna/anvgångar är bra och jag har rest såhär förut så vet att det fungerar för mig.
ARN-IST = I CLASS TURKISH AIRLINES (AIRBUS A321)
IST-SIN = I CLASS TURKISH AIRLINES (AIRBUS A350-900)
SIN-KUL = I BUSINESS ETHIOPIAN AIRLINES (BOEING 787-8)
KUL-TPE = I BUSINESS EVA AIR (BOEING 777-300ER)
TPE-NRT = I BUSINESS EVA AIR (BOEING 787-10)
NRT-MNL = I BUSINESS ALL NIPPON AIRWAYS (BOEING 787-9)
MNL-IST = I CLASS TURKISH AIRLINES (AIRBUS A350-900)
IST-ARN = I CLASS TURKISH AIRLINES (AIRBUS A321)
Förstår helt hur du menar - dock är det här mest av en bonus/kul resa som jag kan klara mig utan, även om det skulle vara tråkigt såklart. Den är över 300 dagar bort så kan även uppstå privata hinder. Med det sagt blir jag nyfiken på varför det hjälper med att ta bort turkish?Med risk för att låta som en partybroms så är detta en hög-risk bokning med väldigt många rörliga delar bortanför punkten där SAS lämnar *A. Överväg åtminstone att försöka avpolletera Turkish legsen för att förhöja chansen att denna verkligen blir av.
Turkish gör frekvent ändringar i sina tidtabeller som kan göra (och ofta gör) att resan inte går ihop (pga kort eller negativ tid mellan flighter). I tillägg är de notoriskt krångliga att ha att göra med och oftast måste det lösas via något annat alternativFörstår helt hur du menar - dock är det här mest av en bonus/kul resa som jag kan klara mig utan, även om det skulle vara tråkigt såklart. Den är över 300 dagar bort så kan även uppstå privata hinder. Med det sagt blir jag nyfiken på varför det hjälper med att ta bort turkish?
När du skriver "rejäl" låter det som att du tyckte det var en generös kompensation... eller var den rejäl ur Lufthansas perspektiv men du inte tycker den är adekvat?Fortsättning på resan, mitt säte trasigt.
Fick en rejäl ersättning, något mer jag ska trycka på?
Får man fråga hur mycket kompensationen låg på? Var det överdrivet mycket?Helt klart mer än nöjd!
Meddelades att sätet var trasigt precis innan vi skulle lämna loungen (hade sovit 1h och de ville inte väcka mig), att jag skulle få kompensation och pengarna sattes in direkt på kortet. Fick tilldelat 1 plats i business och andra personen i sällskapet var kvar i First.
väl vid gate så bad jag dem kolla alternativa resvägar så att vi skulle kunna få First men allt hade avgått, var fullt och sista alternativet via London (BA) var uteslutet pga dåligt väder och förseningar. Vi fick även möjlighet att åka dagen efter från vilken destination vi ville.
Till slut gick personalen ner till flyget och pratade med kaptenen, som såg till att det trasiga säter i First fixerades upprätt (elmotorn i sätet var trasigt) så att jag kunde sitta på sätet hela resan. Samt så fick jag två säten i business strax bakom att sova på.
Legendarisk service, ligger man på så är de väldigt hjälpsamma och från att blivit nergraderad till business så släppte de till slut och lät mig sitta i First kabinen, med kompensation kvar.
Avståndet mellan käkarna är ju ett problem. Men vad med hemresa från annan zon? Är det numera OK, eller hade du bara tur? I detta fallet är kostnaden densamma, men vad händer om de är olika?Den första bokningen för årets vinterresa avklarad! Skoj med en open-jaw med så stort avstånd. Det var lite motstånd först, men tillslut så gick kundtjänst med på det.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Ethiopian, Turkish
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: Johannesburg (JNB) & hemresa från Kuala Lumpur (KUL)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng, per person: 93,75k
Skatter & avgifter, per person: 2458 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Utresa: november - Hemresa: januari.
Bokad: juli 2024
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja - men som alltid krångel med Turkishflighter. Löste sig genom de gamla hederliga tricksen.
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0
ARN-LHR - SAS Plus
LHR-ADD - Ethiopian C
ADD-JNB - Ethiopian C
//
KUL-ADD - Ethiopian C
ADD-IST - Turkish C
IST-CPH - Turkish C
CPH-OSL - SAS Plus
OSL-ARN - SAS Plus
Visa bifogad bild 154871