Meazza
Medlem
Sanslöst dåligt, något även Resebranschföreningen har lyft:I försomras lanserade SJ ett nytt bokningssystem.
Men de lyckades inte ordna en ordentlig bokningsmodul för resebyråerna för detsamma.
Nu när jag bokade tjänsteresa kunde resebyrån inte välja mina önskade platser.
Slumpen gjorde att jag fick fönsterlösa platser i X2000. På både tur och retur...
Resebyrån:
"Då SJ/Silverrail har bytt plattform så är det en del saker vi inte har möjlighet att göra nu. Bla skicka sms-biljetter, välja plats/färdriktning åt resenärerna etc. De hoppas problemet ska vara löst i höst.
Det är riktigt frustrerande för både resenärer och oss att vi inte kan lösa saker som fungerat i alla år. Det har blivit ett rejält kliv tillbaka till 80-talet. Bara hålla tummarna för att det ordnar till sig framöver."
”Vi tvingas att välja bort tåget”
DEBATT. Affärsresenärer tvingas välja flyg och bil eftersom det inte går att boka tågbiljetter. SJ:s nya bokningssystem saknar en rad viktiga funktioner, skriver Didrik von Seth, Svenska Resebranschföreningen.
