Ibland är det ju svårt att välja om man ska använda tråden för det SAS gjorde bra eller för det som de gjorde mindre bra. Egentligen borde vi ha en tråd som heter "SAS - det här gjorde ni konstigt". Dagens notering från "diamantsupporten":
Har fått en ombokad award-resa som har anslutning i CPH vidare till ARN. Men istället för ombokning på första möjliga flighten så har jag blivit satt med åtta timmars transfer i CPH. Inte så kul, så ringer SAS för att boka om.
Samtal 1: "Tyvärr finns det inga awards den dagen på CPH-ARN (vilket iofs var sant), så det bästa jag kan göra är att boka om dig via AMS". Spännande i sig men jag tackar för beskedet och ber att få återkomma.
Några dagar senare har man släppt awards på 10:00 avgången, men inte på 08:00 som jag egentligen vill ha. Klockan 10 är dock bättre än klockan 15, så ringer in igen.
Samtal 2: Mycket knappande. "08:00 är helt fullbokad, men jag kan sätta dig på 10:00". Jag accepterar, sätts på vänt och strax efter det så bryts samtalet.
Ingen ringer tillbaka. Jag ringer igen.
Samtal 3: "Vill du ha 08:00 eller 10:00?" Jag svarar att jag vill ha 08:00, och mindre än fem sekunder senare plingar det till i appen att ombokningen är gjord. Vi önskar varandra en trevlig kväll och samtalet är slut efter mindre än en minut.