Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Kris

Medlem
Alla mina förvalda plaster på de flyg jag är bokad i Go har ändrats för veckan efter nästa. Enligt platskartan är det t.ex. 17 rader Plus på ett förmiddagsflyg från Paris till Stockholm. Visst, det är inte omjöligt men det är i så fall första gången jag ser så många Plusrader på den sträckan en förmiddag.
Samma här. Allt skedde plötsligt. Känns osannolikt att plus flyttats från rad1-2 till rad1-16(ish). Men det kan ju stämma...
Morgondagens flyg flyttades familjen från rad 6 i ekonomi till rad 17...

xz0781

Medlem
Samma här. Allt skedde plötsligt. Känns osannolikt att plus flyttats från rad1-2 till rad1-16(ish). Men det kan ju stämma...
Morgondagens flyg flyttades familjen från rad 6 i ekonomi till rad 17...
Det måste vara generalknas i systemet. Att på 2 olika av mina flyg bli 29 rader Plus över en dag är omöjligt.
Då vet jag iaf att det inte bara är jag som drabbats.

SimonXYZ

Medlem
Samma här på alla mina bokningar. 30 rader plus i A320, t.ex. Nu sitter jag i plus så jag har inte blivit flyttad på något flyg, men misstänker att det kommer att bli ganska rörigt med alla i minus som har blivit flyttade.

I mitt fall gäller det flygningar i september och januari, så långt fram i tiden.

intuition

Medlem
Ja, knas är det. Jag har bara en bokning (i maj), på ena benet flyttad från exit-row till rad 17 (som nu är första ekon rad) och på returne rad 24 som också nu är första ekon. Där är jag placerad utan seatblock. Det är dessutom en sen kvällsavgång som sällan har högre load än 50%

Kanske någon lyckats köra in plus-planeringar på något felaktigt sätt, typ på massor av avgångar när det var tänkt att bara uppdatera en enskild avgång?

Last edited:

011430121

Medlem
Systrar och bröder, jag tror att detta kommer att lösa sig snart.
Förmodligen någon på SK IT som har testat något och så blev det fel
Mänskligt att fela men gudomligt att förlåt, vi bör nog tänka så lite oftare

Jag kan inte välja(spara) 1F på sträckan CPH-ARN trots att sätet är grönmarkerat. Övriga platser går dock att välja.

Attachments

• IMG_1111.png
    IMG_1111.png
    {memory} MB · Visningar: 67
  • IMG_1112.png
    IMG_1112.png
    {memory} MB · Visningar: 65
Toppen