Bästa Alex H:Stort tack att ni tog er tid att svara på frågorna. Värsta är att ju mer jag läser på desto mer känns det som att de kort som är populära här på BC inte passar mig. När jag fick höra om flygpoängen trodde jag att vi hade hittat guldgruva men nu känns det som att det är lika bra att jag fortsätter med cashback kort
För att tillåta mig att vara rak och kanske lite för tydlig:
Det är för att du saknar flexibilitet som egenskap och är extremt rigid. Du vill åka när det är som allra dyrast och saknar helt egenskap att vara lite rund i kanterna och kompromissa. Du vill heller inte ägna ngn tid åt att göra jobbet själv (exempelvis som jag uppmanade dig för ett par veckor sedan, att faktiskt läsa här i trådarna vad som faktiskt skrivits). Du skriver också att du inte gillar att flyga och uppskattar (till skillnad från de flesta här) inte flygplatser och lounger och att ibland njuta även av ett byte till från en flygplats ”på vägen” mot ditt mål.
Istället skriver du en mängd nya frågor som i sig visat att du INTE läst trådarna eller de svar åtskilliga av oss skrivit.
Det du önskar egentligen är att få alla fördelar som ges av att läsa på, planera och uppvisa ngn form av flexibilitet, utan att vara beredd på att göra minsta avkall på att få exakt det du vill i resande, på exakt de tider och omständigheter du önskar men till ett väsentligt lägre pris (men helst slippa flyga alls, eller så kort tid som möjligt och gärna så dyrt och utan att behöva göra ngt grovarbete själv även om det skulle spara dig mkt pengar).
Mitt råd till dig är att helt släppa den väg vi andra uppskattar och som lett oss till oanade lyxiga reseupplevelser år ut och år in till lågt pris och istället ringa din älskade resebyrå och betala dubbelt så mkt som oss andra för att få din vilja igenom, eftersom pris/kvalitet inte spelar dig ngn roll alls.
Allt gott på dina framtida resevägar.
Last edited: