Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ringde idag för att göra en ändring men agenten påstår att de inte kan ändra nån bokning med AmEx voucher över helgerna. Så sent som för 2 veckor sen var det inget problem. HUACA?
Började gälla 1-2 veckor innan jul, så om du fick hjälp 2 veckor sedan var det troligtvis någon kundtjänst som inte visste om förändringarna. Har man tur kan man få en agent som löser det också, men inget man kan "kräva", i.e. bokningsmässigt är det inga problem, men dom har fått nya direktiv

Började gälla 1-2 veckor innan jul, så om du fick hjälp 2 veckor sedan var det troligtvis någon kundtjänst som inte visste om förändringarna. Har man tur kan man få en agent som löser det också, men inget man kan "kräva", i.e. bokningsmässigt är det inga problem, men dom har fått nya direktiv
Angående UA eller med 2-4-1?

Andra intressant info från jag fått från en engelsktalande agent är att de _får_ inte boka United. Ville ha GOT-BRU-ORD med United Polaris på långa sträckan och hon sa att det är "political". Det är inte bra :(
Ouch! Det måste nog bekräftas och om det stämmer får jag tänka om hemresan från USA (har bokat eco med UA men planerar boka om till biz).

Hoppas för bättre utdelning på måndag, men hon var väldigt tydlig varför jag inte får boka det.

Vill inte måla fan på väggen bara meddela nåt jag fått höra.

Har varit lite ute ur game't ett tag med att boka bonusresor. Vad är det som gäller numera för att hitta resor? Den klassiska "Business Saver" på Uniteds hemsida var inte så enkel längre. Awardfares, hur pass bra mappar Air Canada Aeroplan och United Mileageplus med Eurobonus tillgänglighet? SAS egna hemsida är ju lite kass när det kommer till att mixa kabinklasser... Awardhacks, kan Star Alliance search mixa Eco och Business? Alla tips mottages varmt :)

Har varit lite ute ur game't ett tag med att boka bonusresor. Vad är det som gäller numera för att hitta resor? Den klassiska "Business Saver" på Uniteds hemsida var inte så enkel längre. Awardfares, hur pass bra mappar Air Canada Aeroplan och United Mileageplus med Eurobonus tillgänglighet? SAS egna hemsida är ju lite kass när det kommer till att mixa kabinklasser... Awardhacks, kan Star Alliance search mixa Eco och Business? Alla tips mottages varmt :)
Det var många frågor på en gång. Kan va bättre om du delar upp dem lite mer. Vad har du till exempel funnit och vart ska du åka (=vilka exakta avgång/ankomstflygplatser) och vilka exakta klasser vill du åt?

• Gilla
Reactions: P-L
Toppen