Kimmen00
Medlem
Nä men en stämpel från ett arabland kommer ge dig frågebatteriet..Israel stämplar inte ditt pass längre för att de vet att det ställer till det för folk. Man får en separat lapp vid inresa nu istället.
Nä men en stämpel från ett arabland kommer ge dig frågebatteriet..Israel stämplar inte ditt pass längre för att de vet att det ställer till det för folk. Man får en separat lapp vid inresa nu istället.
Det gäller för HON så det bör vara lika för SEN.Har jag förstått rätt i att om man kvalificerat sig till FFL eller SEN under 2023 så är fick man fortfarande status för hela 2024 och 2025, dvs finns noll poäng med att samla statusgrundande poäng under 2024 då man isåfall bara skulle kvala sig för ett år (2025) med det nya programmet?
Korrekt.En kontrollfråga från en nybörjare på M&M:
• Man behöver uppnå både Points och Qualifying points för att kvalificera
• Man tjänar lika många points på ett segment oavsett om det är Star Alliance eller Lufthansa grupp/partners
=>
Man behöver inte vara bekymrad över att boka en resa som är blandad LH grupp och Star Alliance (så länge man klarar av villkoret på Qualifying points)?
(Det skiljer sig från program jag är van vid inom OW, där man tjänar betydligt sämre på flighter som är partner)
Exempel: En business resa Europa till Australien med tex LX på första delen och SQ på andra delen, så tjänar man retur 2x (200 + 200) points på de långa benen?
Dvs 800 Points (och 400 Qualifying points) dvs 40% av kravet på 2000p + 1000 Qp för Senator?
Du behöver 650 för att bli FTL, varav minst 325 hos Lufthansagruppen.Stämmer det att man blir FFL hos Lufthansa efter 17 segment i economy inom Europa? Verkar ge 20 QP per segment och 325 verkar vara tröskeln för FFL om jag inte missuppfattar något.