Senaste nytt

Förändring i hur man uppnår Elit-status på Lufthansa 2024

palmen

Moderator
Ok, jag hade fel. Man kan åka 5 gånger till skitländer och det kostar bara 40000 plus hotell och annat. Det trista i kråksången är att man helst inte ska kombinera Tel Aviv och Beirut så det blir dålig variation på resandet.

Jag står dock fast vid att den som har ett normalt resmönster får betala minst 100 tusen för sitt Senatorkort. Du vet själv vad en biljett till Usa kostar och vad det kostar att bo på hotell.
Du kan ju alltid åka med vändande flyg om så önskas för att slippa hotellkostnader.
Klart att om man ska åka till USA eller Asien så kommer det säkert kosta omkring 100k att dra in ett Senator, men vi kanske kommer se kampanjer för 15k SEK till USA igen om vi har tur även om jag inte räknar med det.
 

palmen

Moderator
Ok, jag hade fel. Man kan åka 5 gånger till skitländer och det kostar bara 40000 plus hotell och annat. Det trista i kråksången är att man helst inte ska kombinera Tel Aviv och Beirut så det blir dålig variation på resandet.

Jag står dock fast vid att den som har ett normalt resmönster får betala minst 100 tusen för sitt Senatorkort. Du vet själv vad en biljett till Usa kostar och vad det kostar att bo på hotell.
Vet inte om det klassas som "normalt" att resa till Amman, men det ska vara trevligt vad jag hört i alla fall. Går att nå Senator för omkring 53k SEK
1696448192632.png
 

M.K

Medlem
@Ricka
Om du kör @Skogi lovar jag att prata med alla jag känner som är från Beirut att ordna bombskydd åt dig när Hizbollah börjar bli aktiva!

Krävs nog snarare bombskydd plus skottsäker väst i Stockholm…

Vad gäller Lufthansa får de åtminstone börja köra huvudstadstriangeln för att jag ska vara intressad av statusjag där och den investeringen det innebär.
 

Kimmen00

Medlem
@Ricka

Krävs nog snarare bombskydd plus skottsäker väst i Stockholm…

Vad gäller Lufthansa får de åtminstone börja köra huvudstadstriangeln för att jag ska vara intressad av statusjag där och den investeringen det innebär.
Bombskydd o skottsäker väst krävs både i Stockholm, Tel Aviv och Beirut idag..
Men vill absolut INTE kombinera Libanon med Israel i passet. Kommer blir roliga frågor vid passkontrollen vid Ben Gurion om inte annat. Dessutom har jag personligen svårt att se värdet att kuska till diverse skräpländer för att få SEN. Man vill flyga wide body LH till usa/Asien
 
@Ricka

Krävs nog snarare bombskydd plus skottsäker väst i Stockholm…

Vad gäller Lufthansa får de åtminstone börja köra huvudstadstriangeln för att jag ska vara intressad av statusjag där och den investeringen det innebär.
Jag tror inte Lufthansa kommer att börja köra på Bromma och Skavsta, så huvudstadstrianglen kan du nog tyvärr räkna bort ;)
 
Tips till @Minnesinger som ville dra in ett Senator för ca 30k och @Fredrik som i annan tråd påstod att det inte går att flyga ihop ett Senator för ca 30k utan att det kommer att kosta 130k SEK som billigast och inte under 100k SEK.

Beirut räknas som longhaul och 5 sådana här resor kommer ge Senator från och med 2024.
Visa bifogad bild 146443
Visa bifogad bild 146444
Tackar! Det är detta som kommer hända under januari ett par gånger. Helt klart en miss av dom då Baku som ligger längre österut inte räknas som interkontinentalt. Ser fram emot att inte behövas gästas in i Zürich framöver. Den senatorloungen är värd vilken omväg till eller från resmålet som helst.
 
Last edited:
Bombskydd o skottsäker väst krävs både i Stockholm, Tel Aviv och Beirut idag..
Men vill absolut INTE kombinera Libanon med Israel i passet. Kommer blir roliga frågor vid passkontrollen vid Ben Gurion om inte annat. Dessutom har jag personligen svårt att se värdet att kuska till diverse skräpländer för att få SEN. Man vill flyga wide body LH till usa/Asien
Israel stämplar inte ditt pass längre för att de vet att det ställer till det för folk. Man får en separat lapp vid inresa nu istället.
 
Toppen