palmen
Moderator

SAS UNVEILS EUROBONUS CONSCIOUS TRAVELER - SAS

Vad för rewards man får ska släppas i början på 2024
Bara opt-out, tyvärr ingen opt-in.
- Reduce food waste by pre-ordering or opting out of meals
Hade ju varit bättre med några val förutom "allt eller inget". Tänker SAS kunde gjort det lätt för sig och bra för kunden om man på dessa flighter med catering fick välja mellan "lådan" eller t.ex. pizzaslice, sandwich, charkbricka - samt alternativet inget alls för den som önskar det.
At the heart of Conscious Traveler lies a single goal: the involvement of our customers in the journey toward net zero emission. The strategy focuses on fostering awareness and motivating travelers to opt for sustainable choices whichever journey they are on.
Jag tar med mig den här meningarna:
Nu vet vi ju inget om implementeringen, men jag tycker det är en bättre vinkel än som t.ex Finnair som utan att förankra, motivera och/eller premiera valt att ta bort delar av sitt utbud med hänvisning till sustainability. Reducera portioner och kvalitet, ta bort kuddar och filtar osv osv
Det här året har jag känt mig motiverad att betala extra för bio-fuel, det är första gången jag har tänkt så och det har påverkat mitt sätt att se på flygning. Om SAS skapar relevanta motivatorer på andra val man kan göra är det väl bra? Rätt mycket bättre än att flygbolaget säger "du får bara så här lite mat, ville du ha mer skulle du ha tagit med hemifrån"