Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Jag tänkte direkt på en sak de gärna får kompensera oss miljömedvetna Eurobonus-medlemmar.
Ju färre flygningar man bokar på en Star Alliance award desto billigare blir det i poäng :D
Jag bokar själv så få ben som möjligt. Problemet är att man ofta tvingas boka fler ben än man hade önskat. När det gäller revenue är det ofta tvärt om - direktflyget är dyrast. Man kanske ska börja där?

Men man får högt av att checka in dem. Och mer högt av det än lågt av att släpa runt dem. Dessutom har de flesta ju hjul, men om man inte fuskar med det kanske det mer ner effekt!!
Högst blodtryck får man när de säger att väskincheckningen är stängd, man är på hemresan, dagens sista avgång... men det vändande planet har inte ens landat än.
Läxa lärd, 45 minuter innan med stor väska. Oberoende av flygplatsens storlek (knappt 3 gånger väskans volym...).

Lite mer detaljer finns här nu:

Man behöver utföra 10 uppgifter för att låsa upp belöningar. Flera uppgitfer är kopplade till biobränsle. En är att shoppa "medvetna" produkter i onlineshoppen, en är donera poäng.

Belöningarna är inte publicerade ännu.

Ser i mina ögon ut som en mycket svagare lösning än att ge baspoäng för bio-bränsle.

Lite mer detaljer finns här nu:

Man behöver utföra 10 uppgifter för att låsa upp belöningar. Flera uppgitfer är kopplade till biobränsle. En är att shoppa "medvetna" produkter i onlineshoppen, en är donera poäng.

Belöningarna är inte publicerade ännu.

Ser i mina ögon ut som en mycket svagare lösning än att ge baspoäng för bio-bränsle.

Den stora frågan är väl vilka belöningar de tror att folk kommer vilja ha som motiverar allt det där?

Skönt att man kan skippa alltihop för 50000 poäng dock, om det nu skulle vara attraktiva belöningar. Så de kanske räknar med att det är en poöngsänka mer än något annat?

Jag noterade nu texten
"När du har nått minst tio steg har du verkligen förtjänat rätten att kalla dig själv en Conscious Traveler. Du får dessutom tillgång till alla belöningar som anges nedan."

Obegränsad tillgång till belöningarna efter att man nått 10 uppgifter antyder att det är merförsäljnings-"belöningar" alternativt belöningar av relativt lågt värde och/eller med begräsning när belöningen kan tas ut. Tex "10% rabatt på bio-fuel köpt som tillval" eller "extra varmt kaffe på inrikes resor norr om 60 breddgraden"

Jag noterade nu texten
"När du har nått minst tio steg har du verkligen förtjänat rätten att kalla dig själv en Conscious Traveler. Du får dessutom tillgång till alla belöningar som anges nedan."

Obegränsad tillgång till belöningarna efter att man nått 10 uppgifter antyder att det är merförsäljnings-"belöningar" alternativt belöningar av relativt lågt värde och/eller med begräsning när belöningen kan tas ut. Tex "10% rabatt på bio-fuel köpt som tillval" eller "extra varmt kaffe på inrikes resor norr om 60 breddgraden"

Det kan ju även betyda att man har tillgång till alla, men att man bara får välja en av dem (tills man passerat nästa milestone). Även det antyder ju dock att alla belöningar anses ha ungefär samma värde (dvs, antagligen inte så högt).

Toppen