Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

toer00

Medlem
Så nu shoppar vi inne i h..e under helgen och spendar allt på SAS till LAX, NYC, BKK och TYO innan fransmännen kommer och norpar alla våra poäng.
Samtidigt ber jag en bön att Anko har rätt och att inte SQ går in och avbokar min dyrgrip med SQ C till SIN med A380 senare i höst... :D:D:D;););)
 

augu12345

Medlem
Det blir ju bara spekulationer men har svårt att tänka mig att nya ägare går in med X antal miljarder med ambitionen att göra SAS till ett litet regionalt europeiskt flygbolag.. Man kan kanske tänka sig att SAS koncentrerar longhaul till Köpenhamn ännu mer än vad man gör idag dock, men det öppnar ju då för andra spelare på longhaul från Stockholm (kanske Delta kör Arlanda-New York året runt och så kan man samla sina Eurobonuspoäng där istället?).
Ännu mer, hur är det ens möjligt. New York är bokstavligen den enda året-runt linjen från ARN med SAS. Toronto kommer de snart lägga ned - var nog mest bara för att inte göra de tidigare svenska ägarna sura.
 

adhoc76

Medlem
promotar och lyfter just SAS

Jag hänger inte med riktigt? Får man inte gilla SAS eller vad är tankebanan? Har själv ett resemönster med frekventa flygningar till Spanien. SAS är som jag ser det kvalitetsmässigt bäst i ligan direktflyg från Arlanda, men långt ifrån bäst om alternativ med mellanlandning räknas in. Det finns rimligen utrymme för flera tankar i huvudet samtidigt - både om SAS vs andra bolag och om SAS i största allmänhet?
 

Rickard_O

Medlem
Fan så lockande det låter ;)
Tycker inte detta ser för pjåkigt ut med China Airlines :)
1696361488603.png

1696361500633.png
 

ARN01

Medlem
Läste nyheten nyss och beslutade direkt boka bonusresa med SAS till Toronto början april (kolla Maple Leafs) istf att vänta lite .ed bokningen
Helt omöjligt få igenom bokningen trots flera försök.
Vi är nog många som försöker bli av med EB poängen just nu
Fick precis felmeddelande "please call us"
Blir nytt försök imorgon...
F.ö
Lite historik
Många år sedan Gold på Malmö Aviation/ Brathens. Var kopplade till KLM bonusprogram.
Som Mavia Gold försöka boka bonusresor med KLM, förskräcker än idag. Deras kundtjänst ( Flying dutchman) behandlade oss värre än som något katten släpat in.
Blir förhoppningsvis bättre nu med SAS
Hade samma problem med annan resa men fungerade via appen så testa fär.
 
Toppen