Senaste nytt

American Express - Information om kommande uppdateringar

Extrakort börjar bli en omotiverat hög kostnad.... MC höjde ju också priset rejält för en tid sedan. De man nu gett blir ju verkligen till att inte ändra på om det nu verkligen är så att befintliga inte kommer att påverkas (någonsin).

Menas det nya ansökningar på grundkortet eller nya ansökningar på extra-kortet?
Dvs kommer den som har ett Elite eller premium men som i dag inte har några extrakort att drabbas om den vill lägga till extrakort nu?

Det är redan försent då villkoren redan gäller för nya ansökningar. Saxat från nya villkoren.

Max ett extrakort utan extra kostnad för både Elite och Premium numera.
Menas det nya ansökningar på grundkortet eller nya ansökningar på extra-kortet?
Dvs kommer den som har ett Elite eller premium men som i dag inte har några extrakort att drabbas om den vill lägga till extrakort nu?

Jag ringde kundtjänst och fick besked att de nya villkoren börjar gälla 1 december. Det är alltså fritt fram innan dess, även som ny kund. Nu är bara frågan om jag ska våga vänta på en kampanj dessutom..:p

Hoppas du fick det skriftligt
Det står i T&C. Eller vad menar du?

IMG_20230927_171650.jpg

Nytt mail från American Express idag gällande Platinumkortet, där det tydligt framgår vad vi kan hitta nya T&C... kanske har de läst tråden och tagit till sig feedbacken.

Dock väldigt tråkigt att läsa:
Utöver dessa uppdateringar reviderar vi förmånen ”Dining by Amex” vid årsskiftet. Förmånen ”4 000 kr tillbaka på notan” kommer att ersättas med en utökning av förmånen ”Middag för två”. Mer information kommer inom kort. Se villkoren här.

Personligen tycker jag tycker 4 000 kr tillbaka överträffar Middag för två med råge.

Toppen