Senaste nytt

American Express - Information om kommande uppdateringar

GOTBound

Medlem
Jag fick detta på mail från AMEX precis:
Bild 2023-09-27 kl. 10.18.jpeg


Länk till Medlemsvilkor > 1/12-2023
 

bvs

Medlem
Jag som har tänkt nyttja ett amex elite med alla tre extrakort bör alltså ansöka om kortet illa kvickt låter det som?:oops::oops:

Det är redan försent då villkoren redan gäller för nya ansökningar. Saxat från nya villkoren.
Dessa villkor gäller från och med 1 december 2023 samt för kunder som ansökt om kreditkort baserat på dessa villkor innan dess.

Max ett extrakort utan extra kostnad för både Elite och Premium numera.
SAS EuroBonus American Express® Classic
Ett (1) extrakort ingår utan extra kostnad.
SAS EuroBonus American Express® Premium
Ett (1) SAS Premium extrakort ingår utan extra kostnad.
SAS EuroBonus American Express® Elite
Ett (1) SAS Elite extrakort ingår utan extra kostnad.
 

Jete

Ny medlem
Det var ju ingen liten kostnad de la till heller - 525 kr/kort Trist när sas-korten gång på gång blir nedgraderade.
 

eddo

Medlem
Funderar på vad syftet är med färre extrakort utan kostnad. Har alltid tänkt att Amex tjänar mer på spend än på årsavgifter och att det därför är en win-win, ökad spend för mig som huvudkortinnehavare vilket även Amex tjänar mer på. Tar vi Elite-kortet som exempel så finns det ju i princip inga andra förmåner än Eurobonus-förmånerna (dvs inte några större kostnader för Amex att ha fler extrakortinnehavare). Men jag har ju ingen insyn i Amex beslut och missar säkert något. :)
 
Jag fick samma mail.
Riktigt dåligt!
Sen sättet att informera om det... man skriver att det är justeringar, men ingenstans i mailet sår det vad det handlar om eller länk till information om ändringarna. Kasst!
 

GOTBound

Medlem
Jag fick samma mail.
Riktigt dåligt!
Sen sättet att informera om det... man skriver att det är justeringar, men ingenstans i mailet sår det vad det handlar om eller länk till information om ändringarna. Kasst!
Sista här i Vänligen läs de fullständiga medlemsvillkoren här. är en hyperlänk i mailet men varken tydligt markerat eller highlightat på något sätt.
 

Lokföraren

Medlem
Det är redan försent då villkoren redan gäller för nya ansökningar. Saxat från nya villkoren.


Max ett extrakort utan extra kostnad för både Elite och Premium numera.
Så om jag har två extrakort så måste jag börja betala avgift för ett kort? Blir att stänga ner det :-(
 
Toppen