Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter kanon! Dyker väl upp om någon timme. Håller utkik efter en BC tagg! (Har tyvärr ej hunnit fixa en till min nya väska) :)

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Ett glas skumpa i Uniteds first lounge, Hongkong. Avgång med TG601. Om det vill sig riktigt väl (dvs om det finns tillräckligt med batteri i kameran) kommer det en reserappport på F med TGs A380.

Sitter i Emirates lounge på BKK med ett glas Moet & Chandon och en tallrik färsk frukt.

Bra start på resan som iofs idag bara tar mig till HKG. Åker EK A380 i C denna gång som jämförelse till F förra veckan.

Var föresten inte helt nöjd med min F-upplevelse och skickade in lite kommentarer till EK. Inget svar än, mer om hur det går kommer i reseberättelsen.

SL på ARN dock inte i vår hörna just nu. Väntar på TK 1796 till IST.
Det står 3 stora fat med bananer vid buffén. Är det det här som kallas "Monkey class" säger min dotter. :)

Last edited:
THY CIP-lounge IST. En klar skillnad mot ARN. Inga bananer men annars det mesta man kan önska sej. Ett par timmars vila innan vi boardar TK 70 mot HKG. Ska bli kul att testa Comfortclass.

Sitter i Shanghai Airllines No. 77 lounge på Shanghai Pudong flygplats terminal 2.
Efter en lång dag i Shanghai åker jag hem mot Sverige med Lufthansa. Jag har flugit i deras Business class endast på dagflyg mellan Dubai och Munchen. Hoppas jag klarar mig på nattflyg också.

Ett glas skumpa i Uniteds first lounge, Hongkong. Avgång med TG601.
Vad tyckte du om loungen? Jag var positivt överraskad med tanke på vilket flygbolag som driver loungen.

Sitter i Emirates lounge på BKK med ett glas Moet & Chandon och en tallrik färsk frukt.

Bra start på resan som iofs idag bara tar mig till HKG. Åker EK A380 i C denna gång som jämförelse till F förra veckan.

Var föresten inte helt nöjd med min F-upplevelse och skickade in lite kommentarer till EK. Inget svar än, mer om hur det går kommer i reseberättelsen.
Ska bli intressant att höra. Jag var ju inte heller helt nöjd med min Emirates första klass upplevelse Hong Kong-Bangkok.

Sitter i CNAC VIP Lounge HKG och väntar på PR 319 till MNL. Fantastisk utsikt över plattan och glasskylen finns kvar. Inte mycket folk heller så stämningen är "relaxed".

Sitter i Lufthansa Senator Lounge på Munchen T2.
Jag fick någorlunda bra sömn trots slip&slide stolen.

Sitter i CNAC VIP Lounge HKG och väntar på PR 319 till MNL. Fantastisk utsikt över plattan och glasskylen finns kvar. Inte mycket folk heller så stämningen är "relaxed".

Finns det pankaksmaskinen kvar där?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen