Senaste nytt

Curve betalkort

Jag fick mitt kort, helt utan någon vettig anledning, spärrat för nya köp i våras och det tog nästan tre månader för dem att låsa upp det igen. På alla mail och meddelanden jag skickade under dessa tre månaderna fick jag i princip alltid standardsvar 1A att "the relevant team" kommer att återkomma till mig inom kort för att reda ut problemet - vilket de aldrig gjorde. Till slut tröttnade jag och hotade med att säga upp kortet och då löste det sig inom kanske två veckor.

Mina erfarenheter är att de har hopplöst dålig kundservice.

(Blev dock ändå en rätt skaplig dubbelpoänghelg (SAS MC) eftersom jag gjort en del köp innan de spärrade kortet och GBIT-funktionen fungerade utan problem i appen trots spärrat kort.)
Tack, testade säga upp-varianten så får vi se….

Tyvärr nya ”enhancements” med Curve. Nya villkor för UK idag och de lär med all säkerhet komma till oss väldigt snart:

1C1C8EB5-F17F-4AE1-842F-E4DCEBE3CD6A.jpeg

Bara £1000 utan valutaväxlingsavgift per rullande 30 dagars period för oss med Curve black/legacy är en rejäl försämring. Därefter höga 2,5%!

23FF0E7C-8C19-42B3-855A-F17884A8E87F.jpeg

£500 i ATM uttag per rullande 30 dagars period utan f/x tillkommer.

För mig med kontinuerligt hög utländsk spend innebär detta tyvärr att andra kort måste börja användas utan gbit möjlighet framöver.

Man kan konstatera att festen alltid tar slut någon gång. Nu finns det verkligen ingen anledning att behålla Curve Standard längre. Det var kul så längre det varade osv.

Tyvärr nya ”enhancements” med Curve. Nya villkor för UK idag och de lär med all säkerhet komma till oss väldigt snart:

Bara £1000 utan valutaväxlingsavgift per rullande 30 dagars period för oss med Curve black/legacy är en rejäl försämring. Därefter höga 2,5%!

WTF?! Jag uppade till curve metal tidigare i år just för att kunna göra köp utomlands för större belopp. För denna avgift hamnar ju även på vanliga köp (inte uttag mm) Blir det så motsvarane 1000€ för oss så är det f.n. 11990 SEK på en månad. Ett par hotell och restaurangnotor spräcker det lätt. Och då har man alltså inte ens köpt några souvenirer...
Riktigt riktigt dåligt.

@intuition Med Metal har du mer om gränserna blir samma: £5000/30dgr + £1000 Atm utan avgift.

Av ren princip med Legacy vägrar jag dock uppgradera till Metal. Det får bli Revolut eller annat kort utomlands utan poängintjäning efter £1000. Poängen är normalt inte värda marknadsledande 2,5% i avgift.

Fler grejer på gång enligt app-versionshistoriken för iOS-appen... Man får ju hoppas att det inte enbart är de enhancements som nämnts ovan...

IMG_9369.jpeg

@intuition Med Metal har du mer om gränserna blir samma: £5000/30dgr + £1000 Atm utan avgift.

Av ren princip med Legacy vägrar jag dock uppgradera till Metal. Det får bli Revolut eller annat kort utomlands utan poängintjäning efter £1000. Poängen är normalt inte värda marknadsledande 2,5% i avgift.
Fast har någon faktiskt råkat ut för fair-use påslaget här?

Själv har jag Black och har varit långt över 15k EUR/år gränsen utan att något påslag har tagits. Jag frågade till och med supporten en gång och fick ett konstigt svar att de inte kunde se någon utländsk transaktion. :rolleyes:

Här pratar jag om köp i butik/online inte uttag.

Aha, jag läste på fel ställe i tabellen.
Fast varken black eller metal har idag någon begränsning på rullande 30-dagars idag. Utan bara "fair use" klausuler.

Så även om 5000€ är betydligt bättre än 1000€, och det på papper är samma gräns som innan (12 mån x 5kEur = 60 kEur per år) så är det mycket sämre att ha en 30 dagars cykel att hålla reda på.

Fast har någon faktiskt råkat ut för fair-use påslaget här?
...
Problemet är ju att de verkar överge "fair use" modellen och införa 30-dagars gräns för alla spend.

• Gilla
Reactions: M.K
Toppen