Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Maja

Medlem
Sant! Nu verkar det dock finnas platser men du kanske redan bokat något. Lite lång väntan i PEK kanske men ser VIE-MUC-PEK-KIX och HND-PEK-MUC-ZRH, ut 28 Mars och hem 8 April.
Tack för att du fortsatt kolla, men bokade en ren SAS-bokning för pengar (hade innestående vouchers med SAS).

Nu har jag istället nöjet att leta efter 2 st bonus resor troligen för mig och dottern under höst- och jullovet någonstans för att nyttja våra vouchers.
 

mustam

Medlem
Har en resa bokad NRT-ZRH-VIE, kan jag hoppa sista benet och meddela på flygplatsen i Tokyo att jag vill ha bagage till ZRH?
Verkar iaf inte som att sas kan ta bort sista benet då bokningen sitter ihop.
 

Matore

Medlem
När fönstret var öppet bokade jag 2 stolar med SQ i LHR-SYD i nya C. januari 2024. Vi kommer inte att kunna åka. Kan jag överlåta till nån annan typ här i gruppen och få poäng för den på nåt sätt?
 

RhinoG

Medlem
Gällande namn i bokning, Star Alliance. Åker med en kompis i höst som inte har sitt tilltalsnamn som första namn i passet. Ville minnas att vi skrev Mellannamn + Förnamn + Efternamn, men ser på biljetten att det bara står Mellanamn + Efternamn (dvs namn 1 + efternamn). Har vi gjort bort oss?
 

palmen

Moderator
Gällande namn i bokning, Star Alliance. Åker med en kompis i höst som inte har sitt tilltalsnamn som första namn i passet. Ville minnas att vi skrev Mellannamn + Förnamn + Efternamn, men ser på biljetten att det bara står Mellanamn + Efternamn (dvs namn 1 + efternamn). Har vi gjort bort oss?
Kanske, kanske inte...
Bäst är att ange tilltalsnamn och efternamn oavsett ordning på namnen när det gäller flygbiljett.

För ESTA och liknande kan det dock krävas att alla namn fylls i exakt som det står i passet.

Om detta blir ett problem låter jag vara osagt.
 

RhinoG

Medlem
Kanske, kanske inte...
Bäst är att ange tilltalsnamn och efternamn oavsett ordning på namnen när det gäller flygbiljett.

För ESTA och liknande kan det dock krävas att alla namn fylls i exakt som det står i passet.

Om detta blir ett problem låter jag vara osagt.
Förstår.. Vi ska till Mexico med Turkish. Finns det något man kan göra?
 

palmen

Moderator
Förstår.. Vi ska till Mexico med Turkish. Finns det något man kan göra?
Avboka och boka om och hoppas de kommer tillbaka samt betala avgiften. Men om ni är oroliga över detta så är det nog bäst att höra av sig till flygbolaget och se vad de säger. Jag har ingen aning om hur Turkish resonerar eller hur de i immigration i Mexico agerar på sånt här.
Det kanske går utan problem, namnen finns ju i både pass och biljett så borde vara ok, men det är bara en gissning från min sida.
 
Toppen