Senaste nytt

Varför SAS Diamond - vad tycker ni?

*Möjlighet att gratis boka om till annan flight samma dag (på flygplatsen) om det finns lediga platser
Värdelös förmån såvida man inte flyger inrikes eller inom Skandinavien.
*Inga poäng som går ut
Förbrukar poängen så inget problem med utgående poäng för min del.
*Högre bud på plusgrade
Bokar den klass jag faktiskt vill resa i. Ingen poäng att gambla på uppgraderingar.
Flyger inte SAS GO.
*Nästan alltid seat block förutom när planet är fullt
Får man även som EBG.
*Ge bort ett EBG och ett EBS
Värdelöst.
*Arrival lounge där det finns SAS lounger
Bor man i Stockholm så åker man raka vägen hem. Värdelös förmån.
*Tillgång till SAS F&F
Det får man reda på oavsett om man är diamant eller inte.
*Event lite då och då
Kanske den enda förmånen av värde.

Jag nöjer mig glatt med EBG, men smaken är som sagt tvådelad.

man måste dessutom sitta med personen man ska bjuda. Det går inte att du sitter på rad 10 och säger att din kompis på rad 28 ska ha en gratis dryck.
Stämmer detta faktiskt? Jag har iaf en gång rest med kollega som inte kunde sitta brevid mig pga avsaknad av status och jag satt på exit row i GO. Separata bokningar också.
Var inga problem, men menar du att det inte är tillåtet? Dvs man tappar sin förmån ifall man inte synkar sina sittplatsval?

Edit: står faktiskt ”som sitter tillsammans med dig”, men ska vid passligt ögonblick läsa T&C’s hur det är formulerat.

Stämmer detta faktiskt? Jag har iaf en gång rest med kollega som inte kunde sitta brevid mig pga avsaknad av status och jag satt på exit row i GO. Separata bokningar också.
Var inga problem, men menar du att det inte är tillåtet? Dvs man tappar sin förmån ifall man inte synkar sina sittplatsval?

Edit: står faktiskt ”som sitter tillsammans med dig”, men ska vid passligt ögonblick läsa T&C’s hur det är formulerat.
Ja, men det är ju så det står!
"Drycker ingår i SAS Go när vi erbjuder försäljning ombord, med undantag för alkholhaltiga drycker på inrikesflygningar.
Gäller för dig och en vän eller upp till fyra familjemedlemmar som sitter tillsammans med dig."

Hann editera ;)
Men vill läsa T&C’s, för kan ju tolkas som att det bara är de fyra familjemedlemmarna som måste sitta med dig… (osannolikt, jag vet)

Kanske får boka om mig till 4C i plus och vännen till 5C i GO då så vi sitter bredvid varandra om vi lutar oss lite :)
Kanske kan vara för att dom inte vill att folk ska bjuda drinkar till höger och vänster i planet. Får se om jag orkar testa och försöka fråga om dom kan ge kompisen längre bak fri dryck :)

Bokar den klass jag faktiskt vill resa i. Ingen poäng att gambla på uppgraderingar.

Flyger inte SAS GO.

Får man även som EBG.

Värdelöst.

Det du säger hör är ju egentligen att ebd är riktigt bra för den stora majoriteten av sas kunder, även om det råkar passa dåligt för sig personligt. Vilket nog är en ganska bra sammanfattning :)

Kanske får boka om mig till 4C i plus och vännen till 5C i GO då så vi sitter bredvid varandra om vi lutar oss lite :)
Kanske kan vara för att dom inte vill att folk ska bjuda drinkar till höger och vänster i planet. Får se om jag orkar testa och försöka fråga om dom kan ge kompisen längre bak fri dryck :)
När Diamonddryckesförmånen infördes så var det ingen begränsning med "som sitter tillsammans med dig". I början förekom det även av och till att diamondresenären satt i plus och "bjöd" på fri dricka till sin kompis i minus. Om det var det beteendet specifikt som föranledde den skarpare formuleringen vet jag inte med säkerhet.

Sen så lämnar ju "som sitter tillsammans med dig" gott om tolkningsutrymme för crew. Allt från "sitter på samma rad" till "sitter i samma flygplan".

Flyger inte SAS GO.

Får man även som EBG.

Värdelöst.

OK, det är värdelöst för dig, det är uppfattat.

Men som tur är finns ju ett liv utanför Stockholm också, även om vi i Stockholm har svårt att tro det ibland o_O

Jag stämmer in i Jonas klagosång. Tidigare fanns ju ändå en gåva. Tror de behöver tänka till vilka perks de kan ge de diamanter som flyger plus i EU och Business longhaul. Nuvarande bonussystem ser mer ut att vara anpassat till de som pendlar i GO inom Sverige/Skandinavien.

Jag stämmer in i Jonas klagosång. Tidigare fanns ju ändå en gåva. Tror de behöver tänka till vilka perks de kan ge de diamanter som flyger plus i EU och Business longhaul. Nuvarande bonussystem ser mer ut att vara anpassat till de som pendlar i GO inom Sverige/Skandinavien.
Vilket är majoriteten av kunderna, och dessa skall ju naturligtvis lockas till att boka nästa resa hos SAS istället för att åka kastlös hos någon annan. Det är exakt därför man ger statusförmåner. INTE i första hand för att belöna någon DYKWIA.

Toppen