Senaste nytt

Varför SAS Diamond - vad tycker ni?

Istället för att starta ny tråd frågar jag här eftersom det berör fördel med SAS Diamond, mod får säga om det är OT:
- om jag har 1 bokning för egen del i SAS Plus (bonus) och har lagt en separat bokning på SAS go för en annan resenär som reser med mig på samma flight, (men på annan bokningsreferens då vi har olika hemresor), kan jag då som SAS Diamond ge personen som flyger i SAS go gratis dryck genom Diamond? Eller gäller det bara om vi båda flyger GO?

Istället för att starta ny tråd frågar jag här eftersom det berör fördel med SAS Diamond, mod får säga om det är OT:
- om jag har 1 bokning för egen del i SAS Plus (bonus) och har lagt en separat bokning på SAS go för en annan resenär som reser med mig på samma flight, (men på annan bokningsreferens då vi har olika hemresor), kan jag då som SAS Diamond ge personen som flyger i SAS go gratis dryck genom Diamond? Eller gäller det bara om vi båda flyger GO?

Förmånen heter ju fri dryck i Go och gäller när du sitter i Go.

Om du vill utmana systemet så byt platser med varandra och var beredd att visa ditt kort i appen och säg som det är att ni bytt om de undrar.

Förmånen gäller bara om man reser i go som EBD och man måste dessutom sitta med personen man ska bjuda. Det går inte att du sitter på rad 10 och säger att din kompis på rad 28 ska ha en gratis dryck. Med andra ord så ska det inte fungera att göra så.

Helt meningslöst med diamant på SAS.
Har du lust att utveckla?

*Möjlighet att gratis boka om till annan flight samma dag (på flygplatsen) om det finns lediga platser
*Inga poäng som går ut
*Högre bud på plusgrade
*Gratis dryck
*Gratis val av sittplatser på alla flighter
*Ge bort ett EBG och ett EBS
*Nästan alltid seat block förutom när planet är fullt
*Arrival lounge där det finns SAS lounger
*Tillgång till SAS F&F
*Event lite då och då

Vad av detta är det som är helt meningslöst menar du?

Toppen