Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

M.K

Medlem
Haha. Jag bor på Clairon i Solna många dagar varje år. Och sämre smörgåsar får man nog leta efter.

Har sagt till i repan otaliga gånger, men detta hotellet är inte ett bra ställe att börja snacka bröd med. Och då är det huvudkontoret som ligger där.

Nåja, vi får se vad jordgubbarna hittar på. Kanske gott till frukost istället för dessa märkliga bacon man ibland får där.


Det finns inget Clarion i Solna. Jag antar att du menar Comfort som är företagets billigaste budgetboende.

Ranking över Strawberrys hotellkedjor:
Vissa fristående; t ex Villa Copenhagen, 5* riktigt bra enligt mig.
Clarion
Clarion collection
Quality
Comfort, ditt budgethotell. Ibland ok, ibland inte, det i Solna tillhör absolut de bättre av dessa, ARN likaså.
 

perhall

Medlem
Quality är helt ok faktiskt, finns en del nyare och fräschare som är bra.
Men visst är det rörigt. På vissa ställen ingår kvällsmat, på andra får man en kupong. Ibland gäller den bara snacks och läsk, ibland bara läsk, ibland bara i baren, ibland på restaurangen bara i samband med mat. Ibland där man är stammis är de lite mer generösa...
Fast jag bor mycket på SH är det rörigt med alla koncept.
 
Har inga problem med att de inte städar varje dag, tycker det är rätt skönt att ingen rotar runt i mina grejer och ser inte riktigt poängen med städ varje dag. De gånger som ev. behöver ny handduk, påfyllning av schampo, minibar och dylikt har det alltid funkat med att säga till samma morgon. Det enda jag saknar är väl bäddningen av sängen (blir aldrig riktigt bra när jag gör det själv).
Jag är tvärtom.
Inte f*n tänker jag bädda min säng på hotellet när jag inte ens gör det hemma.
Jag förväntar mig att sängen bäddas, handdukar byts samt papperskorgen töms varje dag.

Mr Stordalen är ju så mån om sina anställda så jag tänker att han gillar mina förväntningar och anställer personal i adekvat mängd.

Det är bara hittepå efter corona som hotellen använder som kostnadsbesparing när de dessutom glatt dubblat priset.
Inte ok.
 
Trenden i reseindustrin är stark vad gäller minskat städande. Förutom många hotellkedjor har samtliga av de tre största inom cruise dragit ner lugarstädningen. Personligen stör inte det mig så mycket, faktiskt skönt på vissa sätt, men jag tror faktiskt att slitaget kommer visa sig öka en hel. Det kan m.a.o. kosta mer än det smakar.
USA kör detta hårt med alla kedjor nu med.
Jag börjar alltid min vistelse med att be om städning dagligen.
 

Lollet

Medlem
Hoppet är förvisso det sista som överger en, men jag tror tyvärr det är överdrivet optimistiskt att tro att detta innebär att samma antal städare får mindre att göra. Det är nog tyvärr så att det blir ännu färre som arbetar med städningen, vilket om vi har otur kan innebära att det fungerar sämre under högtryckstider/perioder.
Ja den risken finns ju. Blir tufft dagar då många önskar städning om man valt att dra ner på personal.
 
Quality är helt ok faktiskt, finns en del nyare och fräschare som är bra.
Men visst är det rörigt. På vissa ställen ingår kvällsmat, på andra får man en kupong. Ibland gäller den bara snacks och läsk, ibland bara läsk, ibland bara i baren, ibland på restaurangen bara i samband med mat. Ibland där man är stammis är de lite mer generösa...
Fast jag bor mycket på SH är det rörigt med alla koncept.
Det är på Clarion Collection som det ingår middag.
 

perhall

Medlem
Jo, jag kan koncepten bra och känner till det med Clarion Collection och att man inte får någon kupong där. Men det är ganska rörigt för vouchern verkar de tolka olika på olika ställen, senast var det bara soft drinks. Vad ska man med fyra Pepsi till?
 

Combo

Medlem
Är det någon som hittar möjligheten att boka frinätter i Europa på den nya hemsidan?
Om de tagit bort denna förmån, så är det enligt mig en stor försämring(även om det var väntat).
 

intuition

Medlem

Skärmavbild 2023-05-24 kl. 09.52.26.png
 
Toppen