Senaste nytt

Error fare Jakarta-Usa Full Flex Business ca 5k SEK T&R

Som en uppdatering, eftersom error fare var på Full Flex, kom något på att man kan ju prova boka om biljetten till en annan destination. Ja det gick ju utmärkt, så nu har jag en biljett ifrån HKG via Haneda till LAX över jul-perioden i BC. Hoppas det håller! :D
Hur gjorde du ombokningen, ringde du in?

Antar du fick pengar tillbaka? hade en vän som fick en voucher på -65m VND när han ändrade sin bokning, sen om han vågar använda den är en annan fråga..
Jag valde avsiktligen att inte få pengar tillbaka utan betalade mer, i förhoppning att man då får behålla biljetten. Såg att andra tog vouchers också, förstår inte varför man får vouchers då refund på hemsidan påstod att det skulle betalas till kreditkortet. Vilket jobb dom måste ha på Ana att gå igenom detta..

Hur gjorde du ombokningen, ringde du in?
Jag är gröngöling på error-fares, men har redan lärt mig att regel #1 med error fare är att ring aldrig bolaget ;) Man kunde bara redigera sin bokning på hemsidan, dom har tagit bort funktionen nu då som nih23 säger, så kunde man få tillbaka mer pengar än man betalt. Det borde ju klassas som stöld gissar jag?

De
Jag är gröngöling på error-fares, men har redan lärt mig att regel #1 med error fare är att ring aldrig bolaget ;) Man kunde bara redigera sin bokning på hemsidan, dom har tagit bort funktionen nu då som nih23 säger, så kunde man få tillbaka mer pengar än man betalt. Det borde ju klassas som stöld gissar jag?
Jag hittade inget ställe att redigera bokningen och blev därför lite fundersam på om du skulle ha ringt in, men nu förstår jag.

Det är väl lite både och, om du gör det med avsikt att få tillbaka pengar så känns det fel, men om du gör det för att få en bättre positionering t ex hkg-hnd-jfk istället för cgk-hnd-jfk och det inte finns något annat alternativt än att få tillbaka pengar så borde det vara ok, förutsatt att det inte är en större mängd.

Jag skulle personligen byta till BKK/TPE/HKG om jag hade möjligheten eftersom jag verkligen inte vill ner till Jakarta men det blir att bita i det sura äpplet och ha kvar den resan.

Hoppas det stämmer. Fantastiskt kul om alla får komma iväg på sina bokningar! Riktigt häftigt om det också fungerade att byta avresa för att slippa positionera sig i Jakarta.

Toppen