Senaste nytt

Error fare Jakarta-Usa Full Flex Business ca 5k SEK T&R

När man bor i Asien är det ju lättare att positionera sig, bokade en resa runt jul för 3 personer. Jag bokade BC till LAX, måste säga att BC sätena på det första benet ifrån Jakarta till Tokyo var ju inte jätteimponerande, ser ut som en lyxig premium economy stol, inte full flat osv. Man hade ju nästan glömt att BC såg ut såhär för 10-15 år sedan.

Är nyfiken på erfarenheter att hoppa över det sista benet på hemresan. Minns en kollega berätta att hon ofta gjorde så, men att det bara fungerar om man flyger med handbagage. Någon med erfarenhet?

Hoppade själv av sista två leg CDG-FRA-CPH för ett par veckor sedan. Gick till LH loungen och meddelande att jag har fått ändrade planer och avser inte att flyga benen. De tackade ödmjukast och bokade av utan några som helst bekymmer. Reste med handbagage.

Hur gör ni som behöver positionera er inför en sån här flight?
Bokar en fullflex biljett eller bokar något närmre inpå när det är dags?
Har inte räknat på det men i båda fallen känns det som det hade blivit nästan samma pris som att bara köpa en promotionbiljett i business.
Hosta upp deg för en ekobiljett och positionera sig tätt inpå måste ju kosta bra med flis och även en fullflex eco lär ju landa på samma pris som en billig biljett i business.
Känns som jag måste missa något hur man går till väga i såna här fall :D
Jag är bosatt i Tokyo för stunden så att ta sig ner till Jakarta blir inte speciellt svårt, det jobbigaste blir att övertala frun att jag behöver en layover i typ Vietnam eller någon annan stad vilket gör att denna MR'n kommer att ta längre tid än väntat.

Dialogen var ungefär: jag åker fram och tillbaka till USA på min födelsedag, visst går det bra?
VARFÖR?
jag har inte flugit på ett tag och jag behöver komma bort från familjen i några dygn, blir borta i 2~dagar eller så.
....Tystnad :)

Mitt visum är väl indraget då jag landar igen i Tokyo igen men vi får väl se.

Jag är bosatt i Tokyo för stunden så att ta sig ner till Jakarta blir inte speciellt svårt, det jobbigaste blir att övertala frun att jag behöver en layover i typ Vietnam eller någon annan stad vilket gör att denna MR'n kommer att ta längre tid än väntat.

Dialogen var ungefär: jag åker fram och tillbaka till USA på min födelsedag, visst går det bra?
VARFÖR?
jag har inte flugit på ett tag och jag behöver komma bort från familjen i några dygn, blir borta i 2~dagar eller så.
....Tystnad :)

Mitt visum är väl indraget då jag landar igen i Tokyo igen men vi får väl se.
Hänger inte riktigt med på varför en layover i Vietnam är nödvändig, men du låter som en modig man, 50/50 på om du blir insläppt i Japan igen. Om du blir insläppt lockar det ju rejält att skippa det sista benet.

Själv bokade jag direkt för hela familjen :)

Hänger inte riktigt med på varför en layover i Vietnam är nödvändig, men du låter som en modig man, 50/50 på om du blir insläppt i Japan igen. Om du blir insläppt lockar det ju rejält att skippa det sista benet.

Själv bokade jag direkt för hela familjen :)
Jag borde bli insläppt eftersom jag har ett spousevisa, sen om det är multipla entries eller inte låter jag vara osagt eftersom det fortfarande inte har dykt upp här hemma. (i värsta fall får jag väl glida på ett nytt turistvisum, min retur biljett från Japan är ju nästa år så de kanske har överseende.)

När jag kollade direktflyg för mina datum till CGK så fanns det endast resor med 1-2 byten och längre layovers, jag vågar dock inte chansa på en flight som landar 3-4 timmar innan ifall det blir något strul.

Jag borde bli insläppt eftersom jag har ett spousevisa, sen om det är multipla entries eller inte låter jag vara osagt eftersom det fortfarande inte har dykt upp här hemma. (i värsta fall får jag väl glida på ett nytt turistvisum, min retur biljett från Japan är ju nästa år så de kanske har överseende.)

Tänkte mer att din JP fru får dig utslängd ifrån JP efter modiga uttalanden att jag behöver några dagar för mig själv :)

Tog en för "laget" och bokade en ekonomi bonus biljett med ANA på samma flight som MR'n börjar med, så skiter det sig så vet man i alla fall att planet inte går utan en :)

Skulle boka av den snarast då flygbolagen normalt ej tillåter två bokningar av samma person.
Det har diskuterats förr att folk blivit av med sina biljetter.

Tog en för "laget" och bokade en ekonomi bonus biljett med ANA på samma flight som MR'n börjar med, så skiter det sig så vet man i alla fall att planet inte går utan en :)

Som en uppdatering, eftersom error fare var på Full Flex, kom något på att man kan ju prova boka om biljetten till en annan destination. Ja det gick ju utmärkt, så nu har jag en biljett ifrån HKG via Haneda till LAX över jul-perioden i BC. Hoppas det håller! :D
Antar du fick pengar tillbaka? hade en vän som fick en voucher på -65m VND när han ändrade sin bokning, sen om han vågar använda den är en annan fråga..

Toppen