davvelavve
New member
Mycket glad över att jag avbokade min first first med Air India.
SAS har ingen skuld i detta,Pajamas01 skrev:Jag försökte påbörja en process hos både SAS och Air India men kom ingenstans hos någon av dem. Som tur har försäkringarna ersatt alla merkostnader och med lite bonus till och med,Angående 261/2004, är det applicerbart även vid mellanlandningar? Vi ankom i tid till vår destination, alltså Wellington.Klicka för att utvidga...
Exakt. Jag tvivlar på att det är värt det. Ersättningen från våra försäkringsbolag har stått för en hel del mer än vad utgifterna har gått på, så jag ser oss som lyckligt lottade på den fronten. Sen hade jag helst sett att vi sluppit Delhi-upplevelsen helt såklarthenke12 skrev:SAS har ingen skuld i detta,Däremot borde du kanske ha rätt mot air india pga nergraderingen/kostnaden.Men det kommer nog kosta blod/svett/tårar att försöka!Jag hade gått vidare i livet med lärdomen att aldrig besöka IndienKlicka för att utvidga...
Hej.Pajamas01 skrev:Exakt. Jag tvivlar på att det är värt det. Ersättningen från våra försäkringsbolag har stått för en hel del mer än vad utgifterna har gått på, så jag ser oss som lyckligt lottade på den fronten. Sen hade jag helst sett att vi sluppit Delhi-upplevelsen helt såklartKlicka för att utvidga...
Pajamas01 skrev:Exakt. Jag tvivlar på att det är värt det. Ersättningen från våra försäkringsbolag har stått för en hel del mer än vad utgifterna har gått på, så jag ser oss som lyckligt lottade på den fronten. Sen hade jag helst sett att vi sluppit Delhi-upplevelsen helt såklartKlicka för att utvidga...
Visa försäkringarna ersätter ju jablonbelopp och då är det inga konstigheter om man får ut mer än vad kostnaderna är.Hachans skrev:Ni har ett väldigt specifikt fall som går att identifiera om man ser det här, och är det så att ni har fått för mycket ersättning hade jag nog inte skrivit det i ett publikt forum med risk för återkrav etc.Klicka för att utvidga...
Ingen fara. Det är totalen av hemförsäkring, ersättning från kortförsäkring och flygbolaget. De som tar hänsyn till varandra är de sista två, alltså kortförsäkring och flybolag. Hemförsäkringen tar enbart hänsyn till tiden utan väska. Inget vi blev rika på men ersatte åtminstone kostnaden för ombokningen i Delhi och lite till.Hachans skrev:Ni har ett väldigt specifikt fall som går att identifiera om man ser det här, och är det så att ni har fått för mycket ersättning hade jag nog inte skrivit det i ett publikt forum med risk för återkrav etc.Klicka för att utvidga...
Pajamas01 skrev:Exakt. Jag tvivlar på att det är värt det. Ersättningen från våra försäkringsbolag har stått för en hel del mer än vad utgifterna har gått på, så jag ser oss som lyckligt lottade på den fronten. Sen hade jag helst sett att vi sluppit Delhi-upplevelsen helt såklartKlicka för att utvidga...
håller med, tråden börjar gå åt generalisering, mig inkluderat.ResenärenLars skrev:Nu är det ju stor risk att man börjar generalisera och t o m bli lite fördomsfull, men min erfarenhet från Indien är att det i mångt och mycket är de vassa armbågarnas land där opportunismen frodas. Egentligen är det inte så konstigt. I ett land med mycket invånare, hög konkurrens och en hierarkisk tradition/historia så har man fått lära sig att ta för sig. På gott och ont.Utifrån min erfarenhet så handlar det om att visa pondus och att göra det tydligt att man vet vad man pratar om och att man inte låter sig bli överkörd.Jag har aldrig haft transfer i Delhi men däremot mycket diskussioner med hotellpersonal, chaufförer, leverantörer och t o m egna medarbetare i Indien. Det kan vara ganska ansträngande ibland.Klicka för att utvidga...
Tyvärr tar det även tid i transferdesken både i Delhi och Bombay eftersom det ska checkas och kollas baggage, papper och pass mm och de har ingen riktig förklaring till varför. Jag var riktigt otrevlig sist i Bombay och det tog en 1 h innan de släppte igenom mig.AndersSt skrev:Aj då, vi har AI på första sträckan CPH-DEL på vår bokade bonusresa till Perth, övrig resa är med SQ. Transferdesken låter ju inget vidare om nu något skulle strula...Klicka för att utvidga...
jerixon skrev:Skulle nog ta för givet att skaffa visum som säkerhet om jag skulle göra transfer. känns som en safe grej att kunna gå ut och sedan checka in vid disk kontra den där transferdesken.Man har lite safety ifall man blir fast då medNiclas Persson skrev:Tyvärr tar det även tid i transferdesken både i Delhi och Bombay eftersom det ska checkas och kollas baggage, papper och pass mm och de har ingen riktig förklaring till varför. Jag var riktigt otrevlig sist i Bombay och det tog en 1 h innan de släppte igenom mig.Klicka för att utvidga...Klicka för att utvidga...