Senaste nytt

Ethiopian airlines - era erfarenheter

helgonet

Medlem
Familjen reser till Seychellerna med Ethiopian Airlines i vår och hälften av oss får nöja sig med ekonomiplatser. (so far....)
För att få de minst dåliga economy-platserna på det långa benet Arlanda-Addis kikar jag på vad som bjuds i den 787-9, som planeras just nu.
Det som Ethiopian tar extra betalt för är "extra leg room" vid nödutgång eller "premium seat" som är främsta raden i economy, rad 11 i detta fall. Någon som har erfarenhet av deras 787-9 eller förstår vilket val som ger bäst sträcka-på-benen-möjlighet?

Premium kostar 559kr medans nödutgång går på 336kr, så det tycker ju själva att något är bättre med rad 11...
Jag flög nyligen ARN-ADD på plats 11D, kan inte rekommenderas som 193cm lång, sämre än tex 12D där jag åtminstone hade kunnat sträcka ut benen något under sätet framför. 11A-C är okej, sambon satt på 11C. Benutrymmet på 11J-L var däremot fenomenal, tyvärr var de upptagna på min flight. Vet ej hur rad 28 är.
 
Kan tillägga att jag har testa att installera Check My Trip version 5.51.3 igen, men det går inte längre att använda den, man blir bara uppmanad att uppdatera.
 

Mr Basic

Medlem
Någon som har problem med nya checkmytrip och lägga in bokningar? Sedan dem uppdaterade så kan jag inte göra någonting längre....
Check my trip lyckades uppdatera sin app från att vara användbar till att vara totalt värdelös (kolla de senaste omdömena här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amadeus.cmt.client.android&hl=en_US ). Jag lyckas lägga in mina bokningar, men kan inte längre se Ethiopians pnr.
OT.
Värdelöst! Går ju i princip inte att lägga in några bokningar alls med PNR (”bolaget tillåter inte det” får man till svar). Att lägga in manuellt går ju men genererar inte samma back up till bolagens egen info när den inte uppdaterar automatiskt. :confused:
 

Jannes

Medlem
OT.
Värdelöst! Går ju i princip inte att lägga in några bokningar alls med PNR (”bolaget tillåter inte det” får man till svar). Att lägga in manuellt går ju men genererar inte samma back up till bolagens egen info när den inte uppdaterar automatiskt. :confused:
Mer OT.
På iOS, och jag hade tvärtemot. Tidigare kunde jag inte lägga in en LH resa, fick det felmeddelandet. Efter uppdateringen gick det väldigt smidigt.
Admin kanske kan splitta ut denna diskussion om CheckMyTrip?
 
Toppen