Senaste nytt

Ethiopian airlines - era erfarenheter

Erik M

Medlem
Har svarat mig själv i annan tråd också men delar med mig av info här för andra medlemmars referens:
Enligt Area Manager WOGAYEHU TEREFE finns det inget som tekniskt gör att du behöver vara på plats i tid för nåt annat än boarding, när det är dags för det. Har du bagage är det 1 timme innan som gäller för att kunna checka in det.
 
Skakar liv i denna tråd, någon som lyckats boka platser nyligen på award med ET?
Följande är caset;
1. SAS Classic verkar ej fungera längre, var inne där för några månader sedan och tror att jag lyckades boka platser på flyget men ingen data finns sparad i min bokning verkar det som
2. Check My Trip funkar inte längre det heller, appen är mer eller mindre en verkningslös chatt-bot.

Behövera alltså få tag i bokningsref/PNR från ET förslagsvis genom att använda bokningsrefen jag fått från SAS.
 

Tonton

Medlem
Skakar liv i denna tråd, någon som lyckats boka platser nyligen på award med ET?
Följande är caset;
1. SAS Classic verkar ej fungera längre, var inne där för några månader sedan och tror att jag lyckades boka platser på flyget men ingen data finns sparad i min bokning verkar det som
2. Check My Trip funkar inte längre det heller, appen är mer eller mindre en verkningslös chatt-bot.

Behövera alltså få tag i bokningsref/PNR från ET förslagsvis genom att använda bokningsrefen jag fått från SAS.

Kontakta SAS, så kan du få det av av kundtjänst. Chatten brukar fungera bra.
 

henke12

Medlem
Skakar liv i denna tråd, någon som lyckats boka platser nyligen på award med ET?
Följande är caset;
1. SAS Classic verkar ej fungera längre, var inne där för några månader sedan och tror att jag lyckades boka platser på flyget men ingen data finns sparad i min bokning verkar det som
2. Check My Trip funkar inte längre det heller, appen är mer eller mindre en verkningslös chatt-bot.

Behövera alltså få tag i bokningsref/PNR från ET förslagsvis genom att använda bokningsrefen jag fått från SAS.
Jag har en bokad revenueresa med ET
1: SAS Classic är död, RIP :(
2: korrekt!


Jag har korrekt bokningsreferens hos ET, går dock ändå inte att välja platser.. Inte heller min resebyrå lyckas,
Skrev till ET på facebook. inget svar... Tror dock eventuellt jag överlever då resan är CPH-VIE :)
 
Jag har en bokad revenueresa med ET
1: SAS Classic är död, RIP :(
2: korrekt!


Jag har korrekt bokningsreferens hos ET, går dock ändå inte att välja platser.. Inte heller min resebyrå lyckas,
Skrev till ET på facebook. inget svar... Tror dock eventuellt jag överlever då resan är CPH-VIE :)
Hmm märkligt att det inte går att välja platser väl hos ET, flyger ARN-ADD-ZNZ så det känns ändå hyfsat angeläget att få en OK plats, i synnerhet då vi är två som åker. Får börja med att prata med SAS imorgon och se om det ändå funkar när jag väl fått tag i rätt PNR...
 
Toppen