Senaste nytt

Ethiopian airlines - era erfarenheter

Update, tog ca 2 minuter att få korrekt PNR från SAS-chatten. Valde sedan stolar hos ET, ska bli spännande att se om seatmapen stämmer då alla (A350, 787-9) var 2-2-2 config och förstått att en del har nyare 1-2-1-kabin.

Uppdaterades i SAS-appen också så nu verkar det stämma bra iaf för stunden :)

Update, tog ca 2 minuter att få korrekt PNR från SAS-chatten. Valde sedan stolar hos ET, ska bli spännande att se om seatmapen stämmer då alla (A350, 787-9) var 2-2-2 config och förstått att en del har nyare 1-2-1-kabin.

Jag testade nya 1-2-1 på 787-9 mellan ADD-VIE för 14 dagar sedan. Mycket trevlig skulle jag säga.

Attachments

• IMG_5003.jpg
    IMG_5003.jpg
    {memory} MB · Visningar: 262
  • IMG_4995.jpg
    IMG_4995.jpg
    {memory} MB · Visningar: 247
  • IMG_4994.jpg
    IMG_4994.jpg
    {memory} MB · Visningar: 251
Ser kanon ut! Får hålla ögonen öppna och se om det möjligtvis blir 1-2-1 ändå. I övrigt, hur var mat, service mm?

Jag sov från takeoff till landning. Så jag vet inte. Men den var nog som vanligt hos ET. Vänlig och acceptabelt, men inte den extra milen. Maten brukar vara bättre i loungen men osten och efterrätt ombord är bra! :)

Testade precis chatten och det var hur smidigt som helst att få PNR.

Åkte för precis ett år sedan i båda a350.
Den nya 1-2-1 var riktigt trevlig. På hemresan blev det den äldre med 2-2-2.

Skickat från min SM-G991B via Tapatalk

Flyger om cirka vecka med Ethiopian till Addis och sen vidare söderut. Inte åkt med dem på ett år. Hänt något intressant? Loungen som ”vanligt” i Addis?

Flyger om cirka vecka med Ethiopian till Addis och sen vidare söderut. Inte åkt med dem på ett år. Hänt något intressant? Loungen som ”vanligt” i Addis?
Den är lika ”mjäe” som vanligt skulle jag säga.

Gällande att boka platser så skulle jag förövrigt rekommendera att ringa till kundtjänsten i Stockholm, tog bara några minuter att lösa.

Jeg har ikke fløjet med ET før, men netop booket CPH-(VIE)-ADD-CPT t/r i Biz i marts.

Jeg synes det er svært at finde seat maps for de forskellige 787 versioner. Det er lørdag ud fra CPH, og det ligner 787-8, mens det er torsdag hjem fra ADD-CPH, hvilket er 787-9 ifølge Ethiopians website.

Er der nogen der har erfaringer fra ET biz på 787? Det ligner der er forskellige versioner. Ved I hvilke der plejer at trafikere CPH-ADD og ADD-CPT?

Mange tak!

Toppen