Senaste nytt

Ethiopian airlines - era erfarenheter

Update, tog ca 2 minuter att få korrekt PNR från SAS-chatten. Valde sedan stolar hos ET, ska bli spännande att se om seatmapen stämmer då alla (A350, 787-9) var 2-2-2 config och förstått att en del har nyare 1-2-1-kabin.

Uppdaterades i SAS-appen också så nu verkar det stämma bra iaf för stunden :)
 
Update, tog ca 2 minuter att få korrekt PNR från SAS-chatten. Valde sedan stolar hos ET, ska bli spännande att se om seatmapen stämmer då alla (A350, 787-9) var 2-2-2 config och förstått att en del har nyare 1-2-1-kabin.

Uppdaterades i SAS-appen också så nu verkar det stämma bra iaf för stunden :)

Jag testade nya 1-2-1 på 787-9 mellan ADD-VIE för 14 dagar sedan. Mycket trevlig skulle jag säga.
 

Attachments

  • IMG_5003.jpg
    IMG_5003.jpg
    {memory} MB · Visningar: 115
  • IMG_4995.jpg
    IMG_4995.jpg
    {memory} MB · Visningar: 112
  • IMG_4994.jpg
    IMG_4994.jpg
    {memory} MB · Visningar: 112

aikelo

Medlem
Update, tog ca 2 minuter att få korrekt PNR från SAS-chatten. Valde sedan stolar hos ET, ska bli spännande att se om seatmapen stämmer då alla (A350, 787-9) var 2-2-2 config och förstått att en del har nyare 1-2-1-kabin.

Uppdaterades i SAS-appen också så nu verkar det stämma bra iaf för stunden :)
Testade precis chatten och det var hur smidigt som helst att få PNR.

Åkte för precis ett år sedan i båda a350.
Den nya 1-2-1 var riktigt trevlig. På hemresan blev det den äldre med 2-2-2.

Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
 

Bulle

Medlem
Flyger om cirka vecka med Ethiopian till Addis och sen vidare söderut. Inte åkt med dem på ett år. Hänt något intressant? Loungen som ”vanligt” i Addis?
 
Flyger om cirka vecka med Ethiopian till Addis och sen vidare söderut. Inte åkt med dem på ett år. Hänt något intressant? Loungen som ”vanligt” i Addis?
Den är lika ”mjäe” som vanligt skulle jag säga.

Gällande att boka platser så skulle jag förövrigt rekommendera att ringa till kundtjänsten i Stockholm, tog bara några minuter att lösa.
 

nitro29

Ny medlem
Jeg har ikke fløjet med ET før, men netop booket CPH-(VIE)-ADD-CPT t/r i Biz i marts.

Jeg synes det er svært at finde seat maps for de forskellige 787 versioner. Det er lørdag ud fra CPH, og det ligner 787-8, mens det er torsdag hjem fra ADD-CPH, hvilket er 787-9 ifølge Ethiopians website.

Er der nogen der har erfaringer fra ET biz på 787? Det ligner der er forskellige versioner. Ved I hvilke der plejer at trafikere CPH-ADD og ADD-CPT?

Mange tak!
 
Toppen