Är det "SAS operated by Air Baltic" eller "SAS operated by Swiss operated by Air Baltic"?Har en resa bokad via SAS där hemresan står som Operated by Air Baltic samt sätesväljaren visar A220:
ZHR-ARN 10 April
Vad är det flygnummer?Har en resa bokad via SAS där hemresan står som Operated by Air Baltic samt sätesväljaren visar A220:
ZHR-ARN 10 April
Vad är det flygnummer?
Kan vara en Swiss
Har en resa bokad via SAS där hemresan står som Operated by Air Baltic samt sätesväljaren visar A220:
ZHR-ARN 10 April
Vad är det du undrar?Okej ser ut att vara en SK flight vad jag kan se i appen?
Japp,Okej ser ut att vara en SK flight vad jag kan se i appen?
Vad är det du undrar?
Air Baltic har flugit wetlease åt SAS 1,5-2år minst nu vad jag vet.
Underbart med A220 istället för CRJ linjer som den täcker upp på!
Har varit mer eller mindre standard senaste åren, speciellt under charterperioderna när SAS har en del flyg allokerat till avtalet med Apollo.Ingen fråga, mer ett konstaterande att SAS då kör med Air Baltic under sommarmånaderna också![]()
Håller med, står alltid på SAS operated by Xfly/Air baltic och vad det nu finns. Med dessa resor med SmartLynx står det fortfarande "Operated by SAS" Trots att det är smartlynx som flyger den rutten. Tycker de är väldigt dåligt det inte är uppdaterat.Jag kan förstå att det finns olika uppfattningar om wetleasing från SmartLynx. Men personligen är jag inte förtjust i att ha bokat en resa som såldes med "Operated by SAS" där man sedan har ändrat till SmartLynx utan att jag som kund har möjlighet att boka av/om. Jag misstänker att man accepterat något avtal vid bokning som inte ger mig den rättigheten?