Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Vad är billigaste zonen (poäng pris) just nu som flygs av Lufthansa med First Class.
Tidigare har jag för mig att det var Dubai men den rutten verkar ju nedlagd?
Nordamerika. Mexico är väl den som ger mest first per poäng om räknar flygtid. Till DXB är det bara SWISS som har first från LH-gruppen då LH flyger A330-300 som saknar first.

• Gilla
Reactions: Gus
Vad är billigaste zonen (poäng pris) just nu som flygs av Lufthansa med First Class.
Tidigare har jag för mig att det var Dubai men den rutten verkar ju nedlagd?

336b8218de7418afd03d1974a2ec89ac.jpg

Hej! Jag har lovat att hjälpa en kompis med resebokning men inser att jag inte riktigt förstår själv hur man gör. Det avser en resa till Hawaii under 2024 där önskemålet är First, eller delar av sträckan i business. Resan ska ske inom Star Alliance med en 2-4-1 (två personer).

Vad jag såg på Awardplanner så finns det bara First från Tokyo till Hawaii i *A. Och till Tokyo såg LHR och FRA enklast ut att avresa ifrån. Så min fråga, via SAS bokningsmotor för *A så tycker jag mig läst något om att den inte kan mixa reseklasser eller liknande? Måste jag söka resa ben för ben? Och sedan ringa in för att ansluta vissa ben? Och strategin för att hitta två platser i First, är det att boka det som finns och hoppas på att en plats till släpps?

Det some gäller är most reasonable routing, och SAS lägger in veto att själva bestämma vad detta är från fall till fall.

Finns inget i publicerade regler som gör att du inte får resa så, men de kan ju ha egna opublicerade regler för vad de får boka och att det faller på det. Tex går det att boka SQ, men de får inte boka det trots att det är möjligt. Kan vara samma här med någon icke publik regel eller så anser de inte att det är ok att åka t öl ICN först då det är en rätt ordentlig omväg.
Ja, agenten började med att räkna antal legs och sa att allt var ok. Men sen hade jag lite frågor om incheckat bagage och då skulle hon kolla upp detta. När hon kom tillbaka så fick jag beskedet att det endast var 1 transfer inom Asien. Frågade då om man kunde läsa om detta. Hon sprang iväg och kollade upp och kom tillbaka och sa att detta inte var publicerat mot oss kunder utan va något internt.

Misstänker att om jag inte hade så många frågor om incheckat bagage att detta kunnat gå igenom om nu denna agent hade rättighet att biljettera resan. Har tidigare stött på agenter som kan biljettera direkt och vissa som måste skicka vidare till Eurobonusavdelningen.

Hej! Jag har lovat att hjälpa en kompis med resebokning men inser att jag inte riktigt förstår själv hur man gör. Det avser en resa till Hawaii under 2024 där önskemålet är First, eller delar av sträckan i business. Resan ska ske inom Star Alliance med en 2-4-1 (två personer).

Vad jag såg på Awardplanner så finns det bara First från Tokyo till Hawaii i *A. Och till Tokyo såg LHR och FRA enklast ut att avresa ifrån. Så min fråga, via SAS bokningsmotor för *A så tycker jag mig läst något om att den inte kan mixa reseklasser eller liknande? Måste jag söka resa ben för ben? Och sedan ringa in för att ansluta vissa ben? Och strategin för att hitta två platser i First, är det att boka det som finns och hoppas på att en plats till släpps?

Det är väldigt svårt att hitta First och Business till Hawaii med Eurobonus och vill man kunna boka resan långt i förväg så rekommenderar jag dig att leta efter en F eller C till USA's västkust och därifrån Economy Hawaii.

Hur det än slutar så hoppas jag att du hittar en resa som din kompis blir nöjd med!

Misstänker att om jag inte hade så många frågor om incheckat bagage att detta kunnat gå igenom om nu denna agent hade rättighet att biljettera resan. Har tidigare stött på agenter som kan biljettera direkt och vissa som måste skicka vidare till Eurobonusavdelningen.
Ang biljettering direkt, jag har även varit med om att agenten varit på väg att räkna ut skatter och biljetterna men sedan sagt något i likhet med ”nej just det, den här bokningen måste jag skicka till eurobonusavdelningen för biljettering”. Tycker därför att det verkar som att vissa som i teorin kan biljettera inte får göra det på alla typer av bokningar. Dock bara en observation/gissning och har ingen insyn i varför det skulle vara så.

Hur är det att mellanlanda i Taipei? Rolig lounge? Något jobbigt man behöver fixa administrativt inför en eventuell mellanlandning?
Nej, inga konstigheter. Undvik STAR lounge och häng i Infinity om du har möjlighet. De kan kolla Covid cert men jag antar att din destination gör det också.

• Gilla
Reactions: ejm
Toppen