Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

Ett annat use case som blir något problematiskt, om inte i alla fall dyrare är när anslutningsflyg till ex. GOT inte finns som award när långa benet finns.
Av någon anledning släpps de väldigt slumpmässigt på GOT-CPH vilket innebär att det ex. finns CPH-SFO men lägger jag till GOT-CPH-SFO finns det inga vanliga awards och vi pratar om en prissättning på 330 000 poäng.
Att då boka CPH-SFO t&r för att sedan när det dyker upp lägga på GOT-CPH t&r med en kostnad av 750 kr per biljett...

OT: När det gäller GOT-CPH/CPH-GOT så kan det ibland vara vidöppet, för att nästa dag vara noll, för att nästa dag igen vara vidöppet igen och så fortsätter det loopa varannan dag.. Känns nästan som en bugg.

Ett annat use case som blir något problematiskt, om inte i alla fall dyrare är när anslutningsflyg till ex. GOT inte finns som award när långa benet finns.
Av någon anledning släpps de väldigt slumpmässigt på GOT-CPH vilket innebär att det ex. finns CPH-SFO men lägger jag till GOT-CPH-SFO finns det inga vanliga awards och vi pratar om en prissättning på 330 000 poäng.
Att då boka CPH-SFO t&r för att sedan när det dyker upp lägga på GOT-CPH t&r med en kostnad av 750 kr per biljett...

OT: När det gäller GOT-CPH/CPH-GOT så kan det ibland vara vidöppet, för att nästa dag vara noll, för att nästa dag igen vara vidöppet igen och så fortsätter det loopa varannan dag.. Känns nästan som en bugg.

Kan ju även vara så att pga av tidsskillnaden, Asien-Europa, så släpps långa sträckan tidigare och anslutningsflyg går inte att boka samtidigt.

Kan ju även vara så att pga av tidsskillnaden, Japan-Europa, så släpps långa sträckan ett dygn tidigare och anslutningsflyg går inte att boka samtidigt.
Min sista OT var för en resa i slutet på februari inom Europa där CPH är transferflygplats, tillgänglighet från noll till god varannan
Kan ju även vara så att pga av tidsskillnaden, Asien-Europa, så släpps långa sträckan tidigare och anslutningsflyg går inte att boka samtidigt.
Just mina datapunkter för GOT-CPH är för resor inom 1-6 månader spannet.

Ja, det här blir en "extraskatt" på 750 kronor för alla som inte bor i Köpenhamn.

Spontant känns det som en förbättring eftersom jag tror vi att det ökar möjligheterna att hitta den resa men vill ha.

Har själv bokat resor (främst SAS Business) när jag sett tillgänglighet men ännu inte varit säker på om vi kan åka för att sedan ”missbrukat” möjligheten till fri avbokning.

Kanske högre avbokningsavgift ju lägre lägre status man har kunde öka mervärdet för Diamant etc.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Toppen