Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Vad kostar en resa med Lufthansa First Class T/R genrellt? (Typ asien/usa).
Ser att det ofta går att boka dessa med ganska kort varsel, så någon gång kanske man bokar en spontanresa.




113c9021e06962304d4ed55ab58b16bc.jpg
 

palmen

Moderator
Vad kostar en resa med Lufthansa First Class T/R genrellt? (Typ asien/usa).
Ser att det ofta går att boka dessa med ganska kort varsel, så någon gång kanske man bokar en spontanresa.

Hur håller sig Lufthansa first class mot Qatar Qsuite 350, som är den bästa business classen jag flugit med (benchar mot Finnair, Thai, SAS och BA).
Finns inget generellt svar allt beror på vart du åker ifrån och vart du ska.
SAS anger detta väldigt tydligt vad det kostar mellan olika zoner samt vilka länder som ingår i varje zon. Länken dit har redan postats av @MrRob, bara titta i tabellen vad priset är för de olika zonerna.

Asien har 4-5 olika zoner och USA har 2 zoner så det går inte att svara exakt då det skiljer mellan zonerna.

First är First och det är alla dagar i veckan bättre än Qsuite om du frågar mig. Finns de som inte gillar LH F av olika anledningar, men jag gillar det och väljer helst LH F om jag måste välja från Europa.
 

Benz

Medlem
Kollar på en award till CUN via LIS. Finns inget morgonflyg direkt från ARN så ytterligare byte inom Europa krävs. Finns antingen ARN-FRA-LIS med 50min i FRA och 2h15m i LIS eller BMA-BRU-LIS med 1h50m i BRU och 1h i LIS. Tips vad som är att föredra? 2 vuxna med incheckat bagage är det som gäller.

MCT: FRA 45min, LIS 1h
 

pswe

Medlem
Kollar på en award till CUN via LIS. Finns inget morgonflyg direkt från ARN så ytterligare byte inom Europa krävs. Finns antingen ARN-FRA-LIS med 50min i FRA och 2h15m i LIS eller BMA-BRU-LIS med 1h50m i BRU och 1h i LIS. Tips vad som är att föredra? 2 vuxna med incheckat bagage är det som gäller.

MCT: FRA 45min, LIS 1h
Jag hade valt flighten från Arlanda, skulle det bli strul så finns där fler alternativ att få hjälp till Lissabon.
 

Gus

Medlem
Kollar på en award till CUN via LIS. Finns inget morgonflyg direkt från ARN så ytterligare byte inom Europa krävs. Finns antingen ARN-FRA-LIS med 50min i FRA och 2h15m i LIS eller BMA-BRU-LIS med 1h50m i BRU och 1h i LIS. Tips vad som är att föredra? 2 vuxna med incheckat bagage är det som gäller.

MCT: FRA 45min, LIS 1h
Lufthansa har väl ganska tråkig mat inom Europa nuförtiden? Jag hade testat Brussel Airlines om du inte flugit med dem tidigare?

Jag brukar inte stirra mig blind på bytestider. Till CUN kommer du så länge du har en genomgående biljett. Blir du försenad kan du kamma hem fina förseningsersättningar från kortförsäkring, hemförsäkring och flygbolag (flygbolaget kan man ibland behöva kämpa en del för). För mig har dessa ersättningar betalat delar av eller tom hela resor.
 

Ilmu90

Medlem
Hej, har lyckats boka en resa och försöker nu välja säten för mig och min fru. Det funkar för mig men när jag ska välja säte åt min fru så funkar det inte. Funkade inte att välja säte på aviancas hemsida heller. Jag har fått svar från sas att ringa avianca. Någon som vet om de har telefonnr som är gratis att ringa till?
 
Hej, har lyckats boka en resa och försöker nu välja säten för mig och min fru. Det funkar för mig men när jag ska välja säte åt min fru så funkar det inte. Funkade inte att välja säte på aviancas hemsida heller. Jag har fått svar från sas att ringa avianca. Någon som vet om de har telefonnr som är gratis att ringa till?
Jag hade samma problem någon gång, tror det var någon smärre bugg bara som löste sig vid nästa tillfälle eller om jag bara försökte klicka runt lite.
 
Toppen