Ny värvningskampanj för Amex Elite och Platinum (inbjudan från Elite kort)

Datapunkt: Jag som elitekortsinnehavare bjöd in person som valde premium. Har nu fått 45k poäng registrerat. Ska bli intressant att se om premiumkortsinnehavaren får sina 30k poäng. Borde vara större sannolikhet för det än att jag ska få 45k så ser ljust ut.

Försökt söka här på BC och googla men har inte lyckats hitta svar, har för mig att jag läst om detta i någon tidigare tråd men hittar det inte nu – tänkte värva Mrs quoku så hon får eget premiumkort (och jag ett extrakort kopplat till hennes premiumkort), hon är extrakortsinnehavare på mitt nuvarande Elitekort. Räknas extrakortinnehavare som kortmedlem? Frågan uppstod då hon i ansökningsflödet för premiumkortet ska ange om hon är kortmedlem eller inte, klickar man ja kan man fylla i befintligt kortnummer och välja om man vill behålla befintligt kort eller ej. Tänkte mest så hon svarar rätt, och ifall hon behöver svara ja på kortmedlem-frågan om det medför att värvningsbonusen kopplad till spendkravet uteblir? Tackar på förhand för hjälpen!

Jag bjöd in maken under den här kampanjen. Han har extrakort till mitt och det var inget som stoppade inbjudan och jag har redan fått mina poäng för inbjudan till honom.

LasseFoppa skrev:Jag bjöd in maken under den här kampanjen. Han har extrakort till mitt och det var inget som stoppade inbjudan och jag har redan fått mina poäng för inbjudan till honom.Klicka för att utvidga...
Tack för svar! Uppgav han kortnumret till extrakortet han har när han ansökte om sitt egna kort?

FilipJ skrev:Det väl står i terms att erbjudandet inte gäller extrakortinnehavare? Jag hade aktat mig för att bryta mot dessa.Klicka för att utvidga...
Nej det står inte för denna kampanj, åtminstone inte vad jag kan se när man läser reglerna. Eller hittar du någon annan info?

My bad, står mycket riktigt inget om detta så vitt jag kan se heller.

Om en vän till mig har ett Premium och jag ett Elite, visst kan han då värva en annan kund till Premium och få 30.000p och samtidigt värvas av mig till Elite och få 45.000p?

larced skrev:Om en vän till mig har ett Premium och jag ett Elite, visst kan han då värva en annan kund till Premium och få 30.000p och samtidigt värvas av mig till Elite och få 45.000p?Klicka för att utvidga...
Nej. Han kan givetvis värva en vän (som inte haft amex senaste 6 mån) men som det står i villkoren får man ej ha eller ha haft amex senaste 6 månaderna när man blir värvad.

eddo skrev:Nej. Han kan givetvis värva en vän (som inte haft amex senaste 6 mån) men som det står i villkoren får man ej ha eller ha haft amex senaste 6 månaderna när man blir värvad.Klicka för att utvidga...
OK. Jag trodde det bara gällde att man inte får ha haft samma kort (Elite). Men det gäller allts att man inte får ha haft något kort? Tack för klargörandet!

Migato skrev:Datapunkt: Jag som elitekortsinnehavare bjöd in person som valde premium. Har nu fått 45k poäng registrerat. Ska bli intressant att se om premiumkortsinnehavaren får sina 30k poäng. Borde vara större sannolikhet för det än att jag ska få 45k så ser ljust ut.Klicka för att utvidga...
Jag bjöd in som Elite till en som valde premium kortet men fick 30k poäng..

Back