Senaste nytt

FREE UPGRADE coming your way

Bra tänkt, överskottet kan ju investeras i funktioner som medlemmarna ser ett mervärde i och därigenom utveckla forumet ännu mer

Funktioner? Vem ska utveckla dom? Är det verkligen någon som jobbar med att utveckla funktioner på sidan? Jag uppfattar forumet som ett sätt att driva trafik till den sökmotor som finns. För att sälja biljetter och få kickback på hotellbokningar. Det enda jag ser utvecklas på sidan är recensioner som används som reklam, har jag fel?

Ursäkta om jag låter negativ, men alla inlägg vi gör skapa mervärde och driver trafik. Men jag tror inte en sekund att man skulle lägga några pengar på att utveckla några funktioner som gynnar medlemmarna. Isåfall tar man betalat för dom.
 

henrik.hanevold

Administrator
Då kan ju sen BC låta en del av pengarna gå tillbaka till de medlemmar som generar content som gör att folk kommer hit. Egentligen borde de ju göra det redan nu med annonserna då jag gissar forumet också driver trafik till själva BC-sidan.
Nå i desember representerer forumet ca 7,8% av trafikken på BusinessClass.com. 92,8% har altså ingenting med forumet å gjøre, men kommer til oss pga fly- og hotellsøket samt redaksjonelt innhold. Det er sikkert noen av de 7,8% på forumet som også besøker resten av BC, men det driver altså ingen store volum. Forumet er som alle vet primært svensk (+ noen fra NO/DK/FI), mens resten av BC har klart flest besøk fra UK, USA, Australia, India og Canada. Forumet har vi med oss som en stolt del av historien til BC og ja, det driver en del trafikk, men vi tjener ikke penger på forumet. Hvis vi kommer til et punkt hvor annonsene gjør forumet lønnsomt så kan vi ta en diskusjon om hvorvidt det er best å benytte overskudd til investeringer i forumet eller om medlemmene da helst ønsker at vi begrenser annonsene for å bare dekke kostandene. Nå har vi kjørt annonser i 24 timer, så det er veldig tidlig å si hvordan dette går.
 

JPE

Medlem
Så ni har annonser för att täcka kostnaderna, samtidigt så uppmanar du till att använda adblockers. Det låter som en grymt bra affärsmodell .

- Hvis det er så vanskelig å leve med noen annonser så finnes det adblockers inkludert løsningen på Tapatalk.

Om ni tycker adblockers är en bra idé. Kanske lista några bra när man blir medlem så att man snabbt och enkelt kan installera en i sin webbläsare. Kan man inte ha en knapp bredvid annonserna också som länkar till samma sida med adblockers?
 

iceland

Medlem
Att uppmana folk att ladda ner en annonsblockerare om de tycker att det är svårt att leva med ert otroligt smaklösa sätt att implementera annonser, så uselt.

Nå i desember representerer forumet ca 7,8% av trafikken på BusinessClass.com. 92,8% har altså ingenting med forumet å gjøre, men kommer til oss pga fly- og hotellsøket samt redaksjonelt innhold. Det er sikkert noen av de 7,8% på forumet som også besøker resten av BC, men det driver altså ingen store volum.
"Nåja, så många är ni inte. Lugn och fin nu med kraven."
 
Nå i desember representerer forumet ca 7,8% av trafikken på BusinessClass.com. 92,8% har altså ingenting med forumet å gjøre, men kommer til oss pga fly- og hotellsøket samt redaksjonelt innhold. Det er sikkert noen av de 7,8% på forumet som også besøker resten av BC, men det driver altså ingen store volum. Forumet er som alle vet primært svensk (+ noen fra NO/DK/FI), mens resten av BC har klart flest besøk fra UK, USA, Australia, India og Canada. Forumet har vi med oss som en stolt del av historien til BC og ja, det driver en del trafikk, men vi tjener ikke penger på forumet. Hvis vi kommer til et punkt hvor annonsene gjør forumet lønnsomt så kan vi ta en diskusjon om hvorvidt det er best å benytte overskudd til investeringer i forumet eller om medlemmene da helst ønsker at vi begrenser annonsene for å bare dekke kostandene. Nå har vi kjørt annonser i 24 timer, så det er veldig tidlig å si hvordan dette går.
Hur mycket av de 92,8% konverterar sedan, dvs använder er sökmotor och bokar via den? Mycket trafik som är dyr och inte genererar något är ju inget självändamål...
 
Att uppmana folk att ladda ner en annonsblockerare om de tycker att det är svårt att leva med ert otroligt smaklösa sätt att implementera annonser, så uselt.


"Nåja, så många är ni inte. Lugn och fin nu med kraven."
Du kan ju börja gå in på forumet genom att söka på business class, och sen klicka på annonsen på Google. Det är ju bara för business class att ta bort annonsen om de inte tycker om de tycker det är för dyrt..

Alltså jag förespråkar inte denna metod såklart, var snarare en dålig jämförelse med Adblockers.
 

TP12

Medlem
Om ni tycker adblockers är en bra idé. Kanske lista några bra när man blir medlem så att man snabbt och enkelt kan installera en i sin webbläsare. Kan man inte ha en knapp bredvid annonserna också som länkar till samma sida med adblockers?

Lägg till en funktion som gör att registrerade medlemmar (kanske efter att ha postat visst antal inlägg) kan välja att stänga av reklamen.
 
Lägg till en funktion som gör att registrerade medlemmar (kanske efter att ha postat visst antal inlägg) kan välja att stänga av reklamen.

Varför det? Anledningen till annonserna är ju att tjäna pengar på dom. Jag tycker det är tydligt det [user]henrik.hanevold [/user] beskriver. Forum delen är bara något vi ska vara glada att den finns kvar som ”en del av historien” och att dom inte anser den vara en del av BC som dom prioriterar. Jag tycker det är synd att all denna kontext ligger i nuvarande ägares engagemang och man skulle ju kunna hoppats på att det avknoppades av några med engagemang. Men det tror jag inte ägarna är intresserad av.

Hade det funnits en sql dump med allt content är jag den första att ta initiativet att skapa ett renodlat forums.

Vad säger du [user]henrik.hanevold [/user]? :)
 
Last edited:
Varför det? Anledningen till annonserna är ju att tjäna pengar på dom. Jag tycker det är tydligt det [user]henrik.hanevold [/user] beskriver. Forum delen är bara något vi ska vara glada att den finns kvar som ”en del av historien” och att dom inte anser den vara en del av BC som dom prioriterar. Jag tycker det är synd att all denna kontext ligger i nuvarande ägares engagemang och man skulle ju kunna hoppats på att det avknoppades av några med engagemang. Men det tror jag inte ägarna är intresserad av.

Hade det funnits en sql dump med allt content är jag den första att ta initiativet att skapa ett renodlat forums.

Vad säger du [user]henrik.hanevold [/user]? :)
Precis; men då är det ju konstigt att de som implementerat annonserna också säger att man borde använda Adblockers.

Sen tänker jag att om forumet bara är 8% av trafiken, så borde det vara betydligt mer lönsamt att ha reklam på de resterande 92% också..
 

E.K

Medlem
Jag börjar sakteligen förstå varför denna tråd skapat ett herrans liv senaste dagarna.
Jag kan ju som sagt va inte se några annonser alls trots att jag inte har Ad-blocker på datorn eller mobilen.
Däremot har jag strikta inställningar som verkar fungera bra.
Kör enbart med Edge på min bärbara och bidrar med några skärm dumpar.

Jag skall se om jag kan bifoga något om Chrome inställningarna från mobilen också. Har inte Tapatalk utan klickar alltid på att fortsätta med Chrome.

Tillägger att jag problemfritt har alltid dessa inställningar oavsett om jag ska göra bank, myndighets, eller köp av flygbiljett m.m.

Skärmbild (124).png


Skärmbild (125).png



Skärmbild (126).png
 
Toppen