Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha OK. Då borde det funka! I värsta fall får väl Tallin göra två bokningar och sätta er tillsammans ändå.

Risken är att det blir tre bokningar om det är fem passagerare som ska ha biljett. Varav Tallin bara bokar dom med Amex 2-4-1.

Jag har nyligen bokat en resa för fyra personer, varav två reste med 2-4-1 erbjudandet. Då bokade jag först via 018-numret (jag antar att det är det vi kallar Tallin) för två personer, agenten vägrade göra ytterligare en "vanlig" EB-bokning. Därför ringde jag till SAS vanliga kundservice och bad dom ta upp den första bokningen och göra en motsvarande bokning för resten av sällskapet, samt att därefter seat:a oss tillsammans.

Ja, jag har just gjort detsamma. Så här fick jag göra:

1. Boka 2vuxna och 3 barn på sas.se
2 Ringde tallin och bad de kreditera en voucher för 2 vuxna. Funkade inte, andra hör på bc verkar dock lyckas med detta konststycke.
3 Ringde sas och avbokade de två vuxna. (Bokningen finns kvar, nu med tre barn)
4. Ringde Tallin och för att boka två vuxna
5 Ringde sas för att koppla ihop bokningarna (barnens bokning måste hänga ihop med de vuxnas bokning)

Krångligt ? Ja ganska !

Hmm, ska boka 2 vuxna och ett barn. Undrar hur det görs bäst ?

Ska åka från LLA till LPA t&r
Ut går det bra att starta från LLA på morgonen, men hinner inte tillbaka med sista planet från ARN på vägen hem så det går inte att boka online... visst borde det gå bra att få en bokning via telefon där man stannar i Stockholm över natten och tar ett morgonplan till LLA dagen efter på samma bokning?

Hej alla hjälpsamma resenärer !

Kan hända att min fråga redan är besvarad, men jag undrar om man kan man ha två 2-4-1 vouchers samtidigt ? Om detta skulle funka skulle man år 1 skaffa sin voucher i Dec. År 2 kör man på och skaffar sin voucher i t ex Aug. På detta sätt skulle man kunna vid en bokning använda två vouchers. Funkar detta ?

För det första är jag tveksam till om det är tillåtet, men låt oss göra tankeexperimentet att det är tillåtet.

Det finns många praktiska problem med detta om du triggar vouchern så sent som Augusti. För det första är det svårt att hitta 4 platser om du vill flyga longhaul, framförallt samtidigt. Dessutom måste du flyga innan vouchern går ut, dvs du måste ha avslutat resan innan dec år 2. Att boka platser i longhaul så nära inpå avresan gör det inte direkt lättare att hitta plats.

Hsh, jag skulle bli förvånad ifall man får använda två vouchers samtidigt, så det är nog kört oavsett.

Länge sedan jag tankade på Preem med Amex pga av att kortet inte fungerat
men nu har Preem bytt ut kortläsare på många ställen och Amex funkar utan problem.
Men det är inget att glädja sig över för nu får man inte längre någon rabatt :mad:

Preem

Tanka billigare året runt

Erbjudandet gäller 01/03/2012 - 31/12/2012

Året runt tankar du biligare på Preems fler än 500 stationer runt om i landet.Du får i normalfallet 15 öre rabatt per liter bensin/etanol* och diesel när du tankar på Preem och betalar med ditt American Express-Kort.

Rabatten dras automatiskt och kommer att framgå på din månadsfaktura.

(*Gäller endast på bemannade stationer).

The American Express Network > American Express Selects

Länge sedan jag tankade på Preem med Amex pga av att kortet inte fungerat
men nu har Preem bytt ut kortläsare på många ställen och Amex funkar utan problem.
Men det är inget att glädja sig över för nu får man inte längre någon rabatt :mad:

Varför får man ingen rabatt längre? Åsyftar du perioden tom 31/12? De brukar ju alltid marknadsföra dessa "erbjudanden" per kalenderår. Dvs de förnyas mer eller mindre direkt igen. Det har iallafall varit så i flera år nu.

Vidare upplever jag att i princip alla kortutgivare erbjuder Preem-rabatten, t.ex. Handelsbanken. Det är inte unikt för AmEx. Känns inte som de har några förmånliga erbjudanden överhuvudtaget nu.

Varför får man ingen rabatt längre? Åsyftar du perioden tom 31/12? De brukar ju alltid marknadsföra dessa "erbjudanden" per kalenderår. Dvs de förnyas mer eller mindre direkt igen. Det har iallafall varit så i flera år nu.

Vidare upplever jag att i princip alla kortutgivare erbjuder Preem-rabatten, t.ex. Handelsbanken. Det är inte unikt för AmEx. Känns inte som de har några förmånliga erbjudanden överhuvudtaget nu.

Nej, det som jag markerade med fetstil (*Gäller endast på bemannade stationer).
Tidigare har man fått rabatten på obemannade stationer också.

Syrrans hundvalp råkade fåtag i mitt visa kort med katastofalt resultat igår. Det var bara att beställa nytt hos banken. Nu kommer tyvärr nog inte bankkortet förrän efter jul.
Hur fungerar det med SAS Amex...är det möjligt att göra ett kontantuttag i automat på tex 5000 kr?
Jag hade nämligen tänkt fixa julhandeln på torsdag...främst i affärer som inte tar Amex dessvärre.

Syrrans hundvalp råkade fåtag i mitt visa kort med katastofalt resultat igår. Det var bara att beställa nytt hos banken. Nu kommer tyvärr nog inte bankkortet förrän efter jul.
Hur fungerar det med SAS Amex...är det möjligt att göra ett kontantuttag i automat på tex 5000 kr?
Jag hade nämligen tänkt fixa julhandeln på torsdag...främst i affärer som inte tar Amex dessvärre.

Kollade på Amex FAQ...

Amex skrev:
Hur gör jag kontantuttag med mitt SAS EuroBonus American Express Card?

Allt du behöver göra är att ringa vår Kundservice på 0771-29 56 00 för att få en PIN-kod. En förutsättning för att få ta del av Express Cash-programmet är att ditt Konto är välskött. Notera att vissa företag inte tillåter kontantuttag i sitt avtal med American Express. När du behöver kontanter finns ca 600 000 ATM i utlandet att välja på. Du kan även ta ut kontanter i Sverige - titta bara efter American Express-dekalen.

Med ett SAS EuroBonus American Express Card kan du ta ut 10 000 kronor under en period av 14 dagar.

Köp ett tuggben till jycken...

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen