Senaste nytt

Dubbla statuspoäng och segment med SAS flyg 1nov-28feb -23

Får det gärna komma lite extra pris på inrikes flygen också nu bara, med ett litet ess i rockärmen som kan pressa ner priset till någon hundra lapp per flygning från de vanliga 369kr som brukar vara. :)
Du kan nog vara lugn, lär komma en F&F, Black Friday/Cyber Monday och diverse andra kampanjer för att få in pengar in Q1 2023 som kommer funka bra med denna boost.

Du kan nog vara lugn, lär komma en F&F, Black Friday/Cyber Monday och diverse andra kampanjer för att få in pengar in Q1 2023 som kommer funka bra med denna boost.
Ja jo F&F hjälper inte riktigt då det behöver bokas utanför SAS men de andra kampanjer lär funka bra

Tar gärna emot förslag på hur jag på krångligaste (men billigt) sätt tar mig till Birmingham/Nottingham i slutet av februari, från Arlanda.

Tar gärna emot förslag på hur jag på krångligaste (men billigt) sätt tar mig till Birmingham/Nottingham i slutet av februari, från Arlanda.
Nu kanske du menar SAS eftersom det är skrivet i en SAS-tråd, men till Nottingham/East Midlands är det inte svårt att hitta riktigt krångliga routings med Ryanair och liknande. Exempelvis nedan som har hela fyra segment utan att behöva flyga ohemult tidigt eller landa för sent. Observera separata biljetter. Pris 1 885 kr.
Går att hitta för ca 1000 kr med bara 3 segment, men inte lika krångligt om det är vad som är viktigast.
ARN-EMA.JPG

Antar att du vill få lite 2x poäng eller 2x segment med SAS men ändå komma fram, eftersom du frågar efter två lite udda destinationer?
SAS flyger 6 ggr/vecka (ej lördag) CPH-BHX, med avgång 0900 eller 1025, dvs en tid då man lätt har tagit sig från ARN. Så några andra förslag än ARN-CPH-BHX kommer inte upp online.
Vill du verkligen resa ARN-XXX-YYY-CPH-BHX istället, på en bokning 4 mån innan, när en missad anslutning i CPH troligen innebär att du kommer fram minst en dag senare? Trodde inte den sortens resor hade kommit tillbaka på modet igen efter pandemin (särskilt inte med SAS) pga frekventa schemaändringar/inställda flyg ca 1 mån innan, risken för ytterligare världsekonomiska problem kommande månader (= minskat flygande och justerade scheman), allehanda flygplatsstrul och så SAS-specifika osäkerheter ovanpå det, eftersom de håller på och gallrar i flottan.

Åk en extra tur inrikes eller Europa istället, på en rutt med högre turtäthet, och ta dig ARN-BHX/EMA på enklaste sätt!

Toppen