Senaste nytt

Curve betalkort

Lasse Kongo

Medlem
Klickar på länken i mailet men samma resultat. Ingen banner eller popup i appen. Men jaja får hoppa det då. Sparar 20:- varje månad! får se det så.
 
Fråga om Curve. Jag ska bo på Hilton och har maxat mit Amex plat ;) Om jag tar betalningen på Curve och sedan ändrar kort till Amex på måndag när betalningen kommer in, dras det från Amex då eller är det från Curve? Har det någon påverkan för poänginsamling? #newbie
 
Fråga om Curve. Jag ska bo på Hilton och har maxat mit Amex plat ;) Om jag tar betalningen på Curve och sedan ändrar kort till Amex på måndag när betalningen kommer in, dras det från Amex då eller är det från Curve? Har det någon påverkan för poänginsamling? #newbie

Du kan inte använda Curve med Amex, endast Mastercard och Visa.

Edit: Men OM Curve hade haft stöd för Amex, så hade det fungerat. GBIT fungerar underliggande som att det sker en återbetalning på det ursprungliga kortet, och en ny dragning på det nya kortet (det är därför man vill flytta betalningar när det är en dubbelpoängshelg på SAS MC)

Edit 2: För att förtydliga: Man drar ALLTID från något underliggande kort. Curve har inte någon egen kredit eller saldo. Om ett kort är maxat så måste du dra från ett annat, sen kan du om du vill flytta betalningen till det första kortet efter du betalat ner skulden.
 

A87

Medlem
Fråga om Curve. Jag ska bo på Hilton och har maxat mit Amex plat ;) Om jag tar betalningen på Curve och sedan ändrar kort till Amex på måndag när betalningen kommer in, dras det från Amex då eller är det från Curve? Har det någon påverkan för poänginsamling? #newbie
Man kan inte koppla Amex till Curve. Tyvärr!
 

JoelG

Medlem
Har gjort några lättare sökningar men utan resultat.

Vill dela med mig av min erfarenhet att det EJ går att göra uttag med Curve och ha Rocker som underliggande. Har provat och därefter kontaktat Rocker och de säger att uttagen måste göras direkt från ATM och inte via ett ”financial institution” som det blir när curve används
 

joakgarp

Medlem
CurveX erbjuds nu "till 50%" vilket anses vara £2,50 i min app.
Tycker Curve X fortfarande är för dyrt och mitt vanliga gamla blåa Curve duger fint.
En engångsavgift på några hundra för att uppgradera till Curve X hade funkat eller att man får cashback via deras partnerprogram.

Sedan är Curve X kortet asfult imo.
 
Toppen